راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
جمعه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۰۲ ق.ظ

سوالاتی صمیمانه از علما گرانقدر

⁉️ سوالاتی صمیمانه از علما گرانقدر

April 12, 2018



◽️احترام مراجع و علما واجب است و ما اعتقاد داریم توهین کنندگان به ساحت محترم آنان عاقبت به خیر نخواهند شد. امام راحل قبل از انقلاب می فرمود این توهین ها رشته ولایت الهی انسان را قطع می کند.در مورد ضرورت احترام به علما در چنین شرایطی خوب است رجوع شود به بیانات امام قبل از انقلاب که چگونه نسبت به علمایی که با مشی ایشان مخالفت داشتند اظهار تواضع و خاکساری می کردند تا درسی باشد برای دوستدارانشان




◽️اخیرا از حضرت آیت الله وحید خراسانی نقل شده که نسبت به عدم تعطیلی روز شهادت موسی بن جعفر ع اظهار گلایه نموده و ظاهرا با تعابیری خاص گفته اند که در صورت عدم اقدام توسط مسئولان خودشان وارد عمل خواهند شد.




در این زمینه چند نکته را یاد آور می شود:


1-موضوع تعطیلی رسمی ایام سال یک امر حکومتی بوده و طبعا با ملاحظه ی همه ی جوانب و مصالح جامعه ی اسلامی و غبطه ی مسلمانان توسط حاکم اسلامی تعیین می شود. طبیعی است ایشان نیز مانند سایر فقها که قائل به اصل عدم جواز تزاحم فقها هستند تصدیق می کنند ورود مستقیم و مستقل در این امور بر خلاف واضحات فقه می باشد.




2-یکی از عوامل مهم زنده بودن اجتهاد در تشیع، توجه به عنصر زمان و مکان در احکام بوده است. آیا رواست تعطیل کردن ایام شهادت و عزاداری در زمانی که منابر و تریبونها و رسانه ها محتواهای مناسب و موثری برای ارائه در این ایام ندارند این قدر مورد تاکید قرار گیرد؟ تا کنون چند اثر غیر تکراری و موثر و مناسب مخاطبین در طبقات سنی و اقشار مختلف در خصوص سیره ی معصومین و متناسب با نیاز های زمان از سوی محققین حوزه های علیمه و شاگردان برجسته ی علما منتشر شده است؟ در چنین شرایطی تعطیل کردنها و برگزاری منابر تکراری و سپردن تریبون ها به اشعار و نواهایی که چندان سازنده نیستند چه ثمری دارد؟ حتما و حتما صاحب این قلم دلبسته و جانفدای مکتب اهل بیت و ارادتمند همه ی تلاشگران عرصه ی ترویج مکتب اهل بیت است . اما صحبت از دستان نه چندان پر این مروجین و حال و هوای جامعه در هنگامه ی بمباران فرهنگ منحط غربی و سایر مختصات این زمانه و رعایت اقتضئات این جامعه است. کافی است برای درک اقتضائات جامعه ی امروز در کنار روند رو به رشد حضور مردم در مجالس و مناسبتهای دینی، نگاهی به این نوع ایام و هجوم سیل گونه ی مسافران به مناطق تفریحی مانند شمال کشور داشته باشیم. آیا این نوع تعطیل کردنها علاوه بر اینکه تبعاتی دیگربرای روند پیشرفت کشور دارد موجب وهن همین مقدسات نیست؟ خوب است به لطیفه هایی که در فضای گفتگوهای حقیقی و مجازی مردم در خصوص عزاداری لب دریا منتشر می شود مراجعه ای داشته باشیم.




3-از گذشته ی دور در کشور ما این علما بوده اند که همواره مرزبانان بیدار دین و مال و جان و ناموس و آبروی مردم بوده و رمز پایداری جوامع اسلامی و شیعی و نیز سر دشمنی پایان ناپذیر معاندان دین با علما همین مسئله بوده است. اکنون سوال این است آیا موضوع تعطیلی ایام شهادت اولیاء دین که در جای خود می تواند مورد توجه باشد و این مقاله لزوما با آن غیر موافق نیست، در مقایسه با دیگر مصالح مذکور چه جایگاهی دارد؟ که به مواردی از آنها اشاره ای می شود:




4-وضع کنونی اقتصاد کشور که می تواند با تلاش و تدبیر موجب عزت جامعه اسلامی شود و خدای نکرده با کم توجهی به آن زمینه های سلطه ی بیگانه بر مقدرات مسلمانان را فراهم آورد امروز یکی از حساس ترین موضوعات مورد نظر آگاهان به شرایط عمومی کشور و دلبستگان به ارزشها و موازین دینی و قواعد شرعی از جمله قاعده نفی سبیل است. آیا دایره حساسیت علمای عزیز ما نباید شامل این موضوعات نیز بشود؟




5-عدم توجه به تولید و اشتغال در کشور زمینه ی فساد در امر مال و ناموس و دین مردم را فراهم می کند. آیا بخشی از علل افزایش تاسف بار آمار طلاق و دیگر مفاسد اجتماعی ناشی از همین عامل نیست؟ آیا نباید علمای گرانقدر در این امور هم همان حساسیت و غیروت ورزی دینی را اظهار فرمایند؟




6- امروز قاچاق در کشور همچون موریانه اقتصاد کشور را در درون دچار پوکی می کند. آیا نباید منتظر اعلام اجماع علما برای مبارزه با قاچاق و حرمت خرید و فروش اجناس قاچاق باشیم؟ آیا مناسب نبود حکم آتش زدن امول قاچاق که یکی از تدابیر موثر برای مبارزه ی جدی با قاچاق بود مورد تایید و حمایت علما قرار می گرفت؟




7-کم توجهی مسئولان به اقتصاد مقاومتی که حکمی کاملا دینی و مسبوق به سابقه در جوامع اسلامی در مقابل زیاده خواهی های کفار بوده است یکی از بلیه های اصلی در مشکلات اقتصادی مسلمانان است. آیا این انتظار غلطی است که علما به صورت جدی این امر را از مسئولان امر دور از شعار دهی و ظاهر سازی مطالبه نمایند؟




8-آیا سفره های خالی تولیدکنندگان، صنعتگران، کارگران و کشاورزان مسلمان جز با حمایت از تولیدات داخلی و تحریم کالاهای خارجی میسر است؟ آگاهان به زمان تایید


می کنند امروز ما در جنگ اقتصادی همه جانبه ای قرار داریم. آیا دفاع از اسلام در مقابله تجاوز دشمن واجب نیست؟ آیا نباید شاهد حکم اجماعی همه ی فقها در دفاع از تولید داخلی و دفع تولید خارجی باشیم؟ 




9-شبکه های پیام رسانی چون تلگرام و اینستا گرام اگر ادامه حیات داشته باشند در فاصله ای نه چندان دور چیزی از دین و ناموس و امنیت برای جامعه باقی نمی گذارند. آیا سزاوار نبوده علمای ما متفقا در مقابل این تهدید که فقط سیاسی نیست قیام نمایند؟ و اکنون که نظام در این خصوص در حال تصمیم گیری و اقدام است شایسته نیست این فداکاری بزرگ نظام برای حفظ مصالح مردم مورد حمایت قاطبه ی علمای عظام قرار گیرد؟ در زمانی که می بینیم برخی مسئولان علیرغم مشاهده و تصدیق خسارات غیرقابل انکار این پدیده ها باز هم در اقدام قاطع و هماهنگ تردید می کنند و دشمنان در حال سست کردن و ایجاد تشویش در افکار عمومی هستند آیا ورود علما به این تصمیم گیری بزرگ و تاریخی که به مراتب از تحریم تنباکو بزرگ تر و خطیر تر است انتظاری نابجاست؟ کجاست آن حساسیت گرانقدر علمای عظام در برابر کتب ضاله که امروز سزاوار است در برابر این ابزار ضاله که هزاران برابر مخرب تر از آن یکی است جلوه نماید؟




10- زیاده خواهی ها و عهد شکنی های دشمنان در پیمانهایی که با جمهوری اسلامی منعقد کرده اند امری بیّن و غیر قابل انکار است. هجوم قدرتهای استکباری برای تحمیل قراردادها و کنواسیون ها و اسنادی چون سند 2030، اف ای تی اف، برجامهای موشکی و منطقه ای و سایر موارد اگر به موقع مورد توجه و مخالفت علمای عظام این مرزداران سنگرهای توحید قرار نگیرد، موجب نفوذ سپاه کفر وشرک و وارد آوردن ضربات جبران ناپذیر خواهد شد. براستی چرا ما در این امور شاهد حضور یکپارچه ی علما در دفاع از سیاستهای صحیح نظام مبنی بر عدم خوشبینی به وعده ها و لبخندها و چشمکهای شیاطین انس و دعوت همگان از مسئولان و مردم به مقاومت و تبیین برکات چالش با دشمنان دین و مضرات سازش با کفار و رکون به ظالمین بین المللی و تحاکم به طاغوت نبوده ایم؟




11- 26 سال است شعار ضرورت تشکیل دولت اسلامی یعنی اسلامی شدن منش و روش و نظامات اداره و دستگاههای حکومت توسط رهبری انقلاب اسلامی سر داده شده است. در طول این سالها آیا انتظار اینکه علمای حوزه ی مقدسه ی قم راهنمایی بفرمایند چگونه این ابعاد دولت و حاکمیت اسلامی شود انتظاری درست و بجا نبوده است؟ امید داشتیم پس از انقلاب و تشکیل نظام اسلامی هر یک از علمای عظام ما نظامی از نظامات مورد نیاز برای اداره کشور و اسلامی شدن زندگی مردم را بدست بگیرند و با تدوین و تهیه ی این نظامات اسلامی آن را به جامعه هدیه کنند. آیا این انتظاری بجا نبوده است؟




12-در اینجا لازم است از علمایی که هر کدام به تنهایی در هر یک از موارد فوق شجاعانه وارد میدان شده و خیل علمایی که بی شائبه حیات و هستی خود را وقف نظام اسلامی کرده و موارد لازم را به مردم ابلاغ و برای آنها تبیین نموده اند خاضعانه تشکر نموده و عرض کنیم مردم ما سالیانی است تصمیم گرفته اند پرچم دین را در ابعاد انقلاب عزیز اسلامی که جلوه ی حقیقی اسلام است بر دوش کشند و تا تحویل آن به صاحب این پرچم از پای ننشینند. این مردم راه خود را در هر صورت خواهند رفت و ما به آینده ی روشن این انقلاب و نظام خوشبین هستیم و نگرانی اساسی نداریم اما وحدت کلمه ی مردم حول اتفاق علمای راستین و زمان شناس می تواند طی این راه را سهل تر و سریع تر نماید.




13- براستی اگر در همه ی موارد فوق ممکن است اما و اگرهایی وجود داشته باشد آیا هجوم وقیحانه ی دشمن به حجاب این نماد عفت و حیای زنان این سرزمین مقتضی قیام یکپارچه و غیرتمندانه علمای بزرگوار و حمایت از نظام مظلوم جمهوری اسلامی در برخورد با این فتنه ی شیطانی امری دور از انتظار بود؟ آیا غیرت مسلمانی ما اجازه می دهد عده ای از زنان اجیر شده یا بازی خورده یا آسیب خورده ی اجتماع، حجاب و روسری و چادر را اینطور مورد تمسخر و توهین قرار داده و ما ساکت بنشینیم؟ آیا خاطره ی برداشتن روسری و کشیدن چادر و تعرض به نوامیس مردم و خانه نشین شدن زنان مومن و دق کردن آنها در گوشه خانه که توسط رهبر حجاب ستیزان این دوره یعنی رضا خان ملعون در برهه ای از تاریخ این کشور پیش آمد از خاطر معمرین و علمای بزرگوار ما رفته است؟ در ذهن ما و مردم مومن سوالات زیادی وجود دارد که امید داریم بزرگان ما به تنویر اذهان ما بپردازند.






پایان




◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️


منبع:


 https://t.me/almottaqin


✍️حجت الاسلام علی ثقفی


◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۴
حبیب غفاری

نظرات (۱)

۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۸:۴۰ همیار رایانه

همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

شماره تماس  9099071728 

www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

تلگرام : https://t.me/HamyarRayaneh

اینستاگرام :

https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی