راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۴۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۱۱ ق.ظ

ماجرای علامه قاضی و فحش‌های همسرش

ماجرای علامه قاضی و فحش‌های همسرش


http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/92-02/05/75142964885182256127.jpg

مشهور است که کسی دنبال شیخ ابوالحسن خرقانی می گشت و از زنی سؤال کرد و او با تعابیر زشت به محل شیخ راهنماییش کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۱۱
حبیب غفاری
پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ق.ظ

عروسی شهید مصطفی ردانی پور

عروسی شهید مصطفی ردانی پور

افسران - عروسی شهید ردانی پور............
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۵۲
حبیب غفاری
سردار نقدی:
تحقق آرمان‌ها باید به حاکمیت اسلام در تمام زمینه‌ها ختم شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تحقق آرمان‌ها باید به حاکمیت اسلام در تمام زمینه‌ها ختم شود.


به گزارش صالحین به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، سردار محمدرضا نقدی دقایقی پیش در دهمین همایش تخصصی مدیران کانون‌ها و مسئولان بسیج فرهنگیان کشور که در دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، گفت: تحقق آرمان‌ها باید به حاکمیت اسلام در تمام زمینه‌ها ختم شود و رهبر معظم انقلاب برای تحقق این آرمان‌ها مراتبی را عنوان کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۶
حبیب غفاری
سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۷ ب.ظ

جریان مهدی هاشمی تداعی گر جریان عبدالله بن زبیر

جریان مهدی هاشمی تداعی گر جریان عبدالله بن زبیر

این روزها موضوع دادگاه مهدی هاشمی یکی از موضوعات اصلی اخبار است ، موضوعی که با یک نگاه ساده به اخبار ایران ‏در جهان مشخص میشود که مورد نظر همه رسانه های دوست و دشمن انقلاب است . اما سوال اینجاست که این پرونده به چه ‏علت دارای اهمیت است ؟


گروه بصیرتی شاخص؛این روزها موضوع دادگاه مهدی هاشمی یکی از موضوعات اصلی اخبار است ، موضوعی که با یک نگاه ساده به اخبار ایران ‏در جهان مشخص میشود که مورد نظر همه رسانه های دوست و دشمن انقلاب است . اما سوال اینجاست که  این پرونده به چه ‏علت دارای اهمیت است ؟ و ابعاد مختلف این پرونده چه تفاوتی با سایر پرونده های جاری کشور مانند پرونده اقتصادی بابک ‏زنجانی و امثالهم دارد که بیش از همه آنها مهم شده است ؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۷
حبیب غفاری

تفاوت نوری مالکی با موسوی و کروبی ( شرم بر فتنه گران )

افسران - تفاوت نوری مالکی با موسوی و کروبی (( شرم بر فتنه گران ))


میرحسین موسوی و ... متوهم در ایران که حق 75 میلیون ایرانی را ضایع کردند ، حرف رهبری را قبول نکرد و فتنه آفرید؛ اما مــالکــی در عراق که چندان بیـــراه هم نـمـــــی گفـــت و بــه حکــــم دادگاه قـــانــــون اساســــی اکثــــریت داشت، بـــه حکـــم مرجعیــــــت شیـــــــعه گردن نهــاد و از فتنه ای جدید جلوگیری کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۷
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ

کشف یک اشتباه در قرآن!!!!!!!

کشف یک اشتباه در قرآن!!!!!!!

morche11

تعدادی از دانشمندان جمع شدند تا با تحقیق در متن قرآن ؛ خطا و اشتباهی در آن بیابند و به این ترتیب قرآن را رد کنند!!!!

لذا بسیار در متن قرآن و کلمات آن دقت کردند تا اینکه به این آیه رسیدند که در مورد داستان حضرت سلیمان است که وقتی مورچه ای
لشکر حضرت سلیمان را میبیند به سایر مورچه ها میگوید :پناه بگیرید تا لشکر سلیمان شما را خرد نکنند (لایحطمنکم)
در حالی که:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۹
حبیب غفاری
دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور۱۳۹۳/۰۵/۲۲
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور، دستگاه دیپلماسی کشور را مدافعان خط مقدم دفاع از اهداف، منافع ملی و سرمایه ملی ایرانیان خواندند

و ضمن تبیین ویژگی های دیپلماسی ایرانی و ضرورت دیپلماسی فعال و هوشمند در دوران بسیار مهم گذر به نظم جدید جهانیسخنان مهمی را در بی فایده بودن تعامل با امریکا بیان کردند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۴۳
حبیب غفاری
آیا نباید برای حفظ فرهنگ عاشورا هزینه کرد؟/اظهارات عجیب نجفقلی حبیبی+فیلم

نجفقلی حبیبی رییس سابق دانشگاه صنعتی در زمان اصلاحات،در برنامه دیروزامروزفردا: سالانه در ایام عاشورا چه پولها که در مملکت خرج میشود،اما بازده اینها چقدر است؟هیچی! 4نفر گریه میکنند و تمام میشود!


گروه بصیرتی صالحین؛ اظهارات آقای نجفقلی حبیبی در برنامه دیروز ، امروز ، فردا و تقبیح فرهنگ عاشورا بار دیگر خاطرات سال 88 ‏را در اذهان نیروهای متدین وانقلابی تداعی کرد. هر چند از نجفقلی حبیبی که در پرونده ی افتخارات خود ‏ریاست ستاد موسوی در استان تهران در انتخابات 88( یعنی همان جا و همان زمانی که در روز عاشورا به ‏عزاداران حسینی با سلاحهای غربی حمله شد و یعنی همانجا و همان زمانی که مساجد را به آتش کشیدند) ‏را دارد این سخنان بعید به نظر نمیرسید لیکن سوالی که به ذهن متبادر میشود این است که این موضوع آیا ‏یک اظهار نظر شخصی است ؟ یا استراتژی اصلاحات در برنامه ریزیهای اتاق فکر آنهاست ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۳
حبیب غفاری
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ب.ظ

آیا امام حسن(ع) با معاویه بیعت کرده است ؟

آیا امام حسن(ع) با معاویه بیعت کرده است ؟

 

امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه بیعت نکرده است آنچه که امام، انجام داد صلح بود که بمعنای رفع ید از حکومت بوده است و معاویه هم به همین راضی بود و برای رسیدن به اهداف خود به چیزی بیش از سکوت امام و دست برداشتن امام از حکومت نیاز نداشت. البته صلح امام هم بجهت مصالح اسلام و شیعه بوده است که خود آن حضرت فرمود:

اگر این کار را نمی کردم شیعه ای روی کره زمین باقی نمی ماند.[1]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۵
حبیب غفاری
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۱۶ ب.ظ

در طلب علم تملق و حسد اشکال ندارد

در طلب علم تملق و حسد اشکال ندارد

قال امیر المومنین علیه السلام: لَیْسَ مِنْ أَخْلَاقِ الْمُؤْمِنِ الْمَلَقُ وَ لَا الْحَسَدُ إِلَّا فِی طَلَبِ الْعِلْمِ[1]

مؤمن از دو اخلاق زشت پیراسته است یکی اینکه تملق نمی کند و انسان کسی را به چیزی که در او نیست ستایش نمی کند. غالبا انسان هایی که شخصیتشان کم است نسبت به دیگران تملق می کنند. شاعران بر همین اساس سلاطین و وزراء را ستایش می کردند و به چاپلوسی روی می آوردند. اگر کسی می خواهد دیگری را بستاید مطابق واقع بستاید نه کمتر که توهین باشد و نه بیشتر که تملق شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۱۶
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۲ ب.ظ

اهانتهای جدید روحانی به منتقدین:

اهانتهای جدید روحانی به منتقدین: خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده ما چه کار کنیم/به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید!

افسران - اهانتهای جدید روحانی به منتقدین: خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده ما چه کار کنیم/به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۲
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ب.ظ

حجاب، گوهر عفت

حجاب، گوهر عفت

افسران - حجاب، گوهر عفت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۵۰
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۶ ق.ظ

روایت چهار سوءقصد ناکام علیه امام خامنه‌ای

روایت چهار سوءقصد ناکام علیه امام خامنه‌ای

علی‌رغم سوءقصدها و عملیات‌های مختلف تروریستی علیه رهبر معظم انقلاب در سال‌های دور و نزدیک، ایشان کماکان شجاعانه و بدون کوچک‌ترین عقب‌نشینی، از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری می‌کنند. چهار عملیات ترور در سه سال پیاپی در تاریخ ایران و جهان کم‌نظیر یا شاید بی‌سابقه است


محمد محبوبی: علی‌رغم سوءقصدها و عملیات‌های مختلف تروریستی علیه رهبر معظم انقلاب در سال‌های دور و نزدیک، ایشان کماکان شجاعانه و بدون کوچک‌ترین عقب‌نشینی، از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری می‌کنند. چهار عملیات ترور در سه سال پیاپی در تاریخ ایران و جهان کم‌نظیر یا شاید بی‌سابقه است؛ عملیات‌هایی که از گروهک‌های داخلی نظیر رهروان فرقان و منافقین خلق تا دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی مصمم بودند به ثمر بنشیند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۶
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۰ ق.ظ

گر تعداد اصحابم به 313 نفر می‌رسید ... !

گر تعداد اصحابم به 313 نفر می‌رسید ... !

حضرت فرمود: ای شیخ، دیگر عتاب و خطاب ها را رها کن. آیا این همان شهر حله نبود که می گفتی بیش از هزار مخلص در آن وجود دارد؟! سرزمین ها و شهرهای دیگر را هم به همین امر قیاس کن. این را فرمود و از نظرشان پنهان گردید


اگر تعداد اصحابم به 313 نفر می‌رسید





چه بسیارند افرادی که خود را مرد معرکه ای خاص می دانند ولی به محض قرار گرفتن در همان معرکه خود را باخته و فرار را بر قرار ترجیح می دهند. شاید شما هم در زندگی روزمره خود به این افراد برخورد کرده باشید که مانند طبل تهی آوازه و ادعایی کذایی دارند ولی به محض اینکه در کوچک ترین تنگنایی قرار می گیرند، ماهیت خود را نمودار ساخته و میدان را خالی می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۰
حبیب غفاری
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۹
حبیب غفاری
شیخ فضل الله، شهیدی که باید از او درس بصیرت آموخت

با تامل در انقلاب مشروطه و اتفاقات آن این نکته بدست می آید که آسیب شناسی این جریان میتواند از آسیبهای احتمالی به انقلاب نیز کمک کند، ضمن اینکه اقدامات دشمن نیز در بسیاری از بخشها در مقابل انقلاب اسلامی تکرار همان نقشه های دوران مشروطه است .


گروه سیاسی شاخص؛ یازدهم مرداد ماه سال1288 اتفاقی در ایران رقم خورد که باور آن برای بسیاری سخت و دشورار بوده و هست، شیخ فضل الله نوری ، مجتهد و عالمی که از مدافعان اصلی مشروطه بود، در دادگاه مشروطه خواهان محکوم به مخالفت با مجلس مردمی !!! شده و بدست مشروطه خواهان اعدام شد. عالمی که نماینده ی تام الاختیار میرزای شیرازی در جریان نهضت تنباکو بوده و تا او لغو امتیاز را به میرزا خبر نداد سایر خبرها موجب لغو فتوا توسط آن عالم بزرگوار نشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۹
حبیب غفاری
پشت پرده تخریب‌بقاع‌متبرک‌اهل‌بیت(ع) چیست؟

هشتم شوال 1344 هجری قمری سالروز تخریب بقاع متبرک ائمه بقیع علیهم السلام است . به همین بهانه نگاهی دقیق به علت این اقدامات توسط وهابیت نموده و سعی بر کشف جریان پشت پرده این دست اقدامات داریم .


گروه بصیرتی شاخص؛ با مطالعه  و رجوع به منابع فقهی اهل سنت احادیث فراوانی در وجوب و استحباب زیارت قبر پیامبر (ص) وجود دارد، که از علمای مذاهب اربعه ی اهل سنت صادر شده است .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۲
حبیب غفاری
جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۴۵ ب.ظ

فرماندهی که خودش را تنبیه کرد

فرماندهی که خودش را تنبیه کرد

سردار شهید سیدیونس فاطمی در روستای منوچهرکلا از توابع شهرستان نوشهر استان مازندران در سال ۱۳۳۶دیده به جهان گشود. چشمانش را که گشود تصویر مادر را در قاب عکس داخل خانه دید و نوازش دستان پرمهرش را هیچگاه لمس نکرد.
...


سردار شهید سیدیونس فاطمی در روستای منوچهرکلا از توابع شهرستان نوشهر استان مازندران در سال  ۱۳۳۶دیده به جهان گشود. چشمانش را که گشود تصویر مادر را در  قاب عکس داخل خانه دید و نوازش دستان پرمهرش را هیچگاه لمس نکرد.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۵
حبیب غفاری
اقامه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب  ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
زیبایی عید سعید فطر، امروز با نماز پرشکوه ملت ایران در سراسر این سرزمین اسلامی دو چندان شد و مردم مؤمن و موحد به شکرانه یک ماه تقوا و بندگی، سجده عبودیت بجا آوردند. در کانون پرطراوت همایش ملی و معنوی ایرانیان، مصلای تهران، در نخستین ساعات صبح امروز در اجتماع عظیم مردم مومن پایتخت شاهد نماز پرشکوه فطر سعید به امامت رهبر معظم انقلاب بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه اول نماز با تبریک عید خجسته و پرطراوت فطر، مجالس گسترده قرآن و ذکر و اطعام، توسلات و تضرعات شبهای پرشور قدر و خشم و خروش عظیم ملت را در روز جهانی قدس، زمینه ساز کسب رحمت و برکات الهی برشمردند و افزودند: این حقایق زیبا، باعث شد ملت، سرافرازانه رمضان مبارک را به عید فرخنده فطر پیوند دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۶
حبیب غفاری
  امام زمان( عج) ما را به خواندن چه دعاهایی  توصیه می فرمایند ؟



1-  زیارت آل یاسین


امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.....» (1)



2-  دعای ندبه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۲۰
حبیب غفاری


 ...

افسران - سید حسن نصرالله : خاورمیانه در خطرناک‌ترین مرحله خود بعد از اشغال فلسطین به سر می‌برد/ سوریه دیوار مستحکمی مقابل گسترش صهیونیست ها خواهد ماند/ مقاومت در غزه پیروز خواهد شد
افسران - سید حسن نصرالله : خاورمیانه در خطرناک‌ترین مرحله خود بعد از اشغال فلسطین به سر می‌برد/ سوریه دیوار مستحکمی مقابل گسترش صهیونیست ها خواهد ماند/ مقاومت در غزه پیروز خواهد شد
افسران - سید حسن نصرالله : خاورمیانه در خطرناک‌ترین مرحله خود بعد از اشغال فلسطین به سر می‌برد/ سوریه دیوار مستحکمی مقابل گسترش صهیونیست ها خواهد ماند/ مقاومت در غزه پیروز خواهد شد


سید حسن نصرالله : خاورمیانه در خطرناک‌ترین مرحله خود بعد از اشغال فلسطین به سر می‌برد/ سوریه دیوار مستحکمی مقابل گسترش صهیونیست ها خواهد ماند/ مقاومت در غزه پیروز خواهد شد

گروه سیاسی- رجانیوز: دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه در جنگ علیه غزه، مثلث «میدان، پایداری مردمی و استقامت سیاسی» تعیین‌کننده نهایی است، تاکید کرد که بر اساس منطق مقاومت، مقاومت در غزه پیروز خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۵۱
حبیب غفاری
سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹ ب.ظ

غزه در خون

IsraeliCrimes

امام خامنه ایی ( مد ظله العالی ) : 93/4/23


- مسائل  غزه واقعاً مصیبت بار است و رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از غفلت دنیای

اسلام این فجایع را مرتکب می شود.


کشتار مردم غزه به دست صهیونیست های غاصب، باید دولتها و ملتهای اسلامی را به خود

بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۹
حبیب غفاری
سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۹ ق.ظ

عیدتون مبارک

عیدتون مبارک

افسران - عیدتون مبارک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۹
حبیب غفاری
سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۲ ق.ظ

اعمال مستحبی شب و روز عید سعید فطر

اعمال مستحبی شب و روز عید سعید فطر

روز دریافت عیدی یک ماه بندگی خدا فرا می‌رسد و مؤمنان که از وداع با ماه مبارک رمضان اندوهناک و از قبولی یک ماه بندگی خرسندند، به شکرانه یک ماه روزه‌داری نماز عید سعید فطر را با شکوه هرچه بیشتر برگزار می‌کنند.


باقر آل‌ طه از رسول‌الله(ص) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: هنگامی که روز اول شوال فرا می‌رسد، منادی ندا می‌دهد، ای مؤمنان! برای دریافت جوایز و پاداش‌های خود بشتابید؛ آن‌گاه امام(ع) فرمود: جایزه‌های خداوند مانند جایزه‌های پادشاهان نیست،(یعنی جایزه او بسیار بزرگ و معنوی و قبولی طاعات و رضوان الهی است).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۲
حبیب غفاری
دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۸ ق.ظ

گرگ صفتان وقوچ صفتان،موانعی بر سر راه ظهور

گرگ صفتان وقوچ صفتان،موانعی بر سر راه ظهور

اگر جامعه انسانی شرایط و قابلیت قیام و انقلاب بزرگ و الهی حضرت مهدی (علیه السلام) را داشت، حضرت مهدی (علیه السلام) غیبت نمی‌کردند و برطرف شدن غیبت ایشان و ظهور نیز وابسته به آمادگی جامعه انسانی، به طور عام و جامعه شیعی، به طور خاص است.


چنان چه وقتی حمران از امام باقر (علیه السلام) درباره زمان فرارسیدن امر [ظهور] سوال می‌کند، ایشان در قالب یک حکایت تمثیلی، مساله وابستگی «ظهور» به آمادگی جامعه انسانی را تشریح می‌کند.



در واقع برای آماده شدن زمینه آن قیام الهی، جامعه بشری ناگزیر از حرکت به سوی حق‏ طلبی است و باید در منش و روحیه خویش تغییر ایجاد کند تا زمینه استقبال از یک رهبر آسمانی و درک حجت الهی فراهم شود.


تمثیلی زیبا از حالات جامعه تشنه بشری حمران از امام باقر (علیه‏السّلام) پرسید:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۰۸
حبیب غفاری
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۱۱ ب.ظ

چشم‌انداز قیام حضرت مهدی(عج) در سرزمین شام

چشم‌انداز قیام حضرت مهدی(عج) در سرزمین شام

سلسله وقایع و فتنه‌هایی که جغرافیای جهان اسلام را در می‌نوردد، دل را می‌آزارد. دیدار آن همه فاجعه خونین، ظلم‌های رفته بر زنان و مردان پیر و جوان و ناجوانمردی‌هایی که گاه رنگ دین و مذهب به خود می‌گیرد..


چشم‌انداز قیام حضرت مهدی(ع) در سرزمین شام



سلسله وقایع و فتنه‌هایی که جغرافیای جهان اسلام را در می‌نوردد، دل را می‌آزارد. دیدار آن همه فاجعه خونین، ظلم‌های رفته بر زنان و مردان پیر و جوان و ناجوانمردی‌هایی که گاه رنگ دین و مذهب به خود می‌گیرد، درحالی که با هیچ یک از اصول اعتقادی و مرام انبیاء و اولیای الهی مطابقت ندارد. با این همه، با چشمی دیگر باید به جهان و آنچه بر سر ساکنان مستضعف جهان می‌آید، نگریست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۱۱
حبیب غفاری
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۱ ب.ظ

مقایسه معنادار فتنه 88 با فتنه 67

مقایسه معنادار فتنه 88 با فتنه 67

گرچه در ظاهر بین اتفاق عملیاتی که منافقین در مرداد ماه سال67 با عنوان فروغ جاویدان انجام دادن و در ‏ایران اسلامی با نام عملیات مرصاد شناخته میشود شباهتهای زیادی وجود ندارد اما با اندکی دقت و نگاه با ‏بصیرت نکات مهمی بدست می آید که میتواند راه گشای آینده نیز باشد.‏


گروه سیاسی شاخص؛ اما لازم است در ابتدا اندکی درباره عملیات مرصاد توضیح داده شود:‏

گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب‏ نشینی‏ های موقت رزمندگان اسلام، با ‏تصور این‏که پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت ‏شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود نمود. منافقین با جمع‏ آوری دیگر ضد انقلابیون سرخورده، از ‏کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره‏ گیری از ‏جنگ‏ افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران ‏آغاز کردند. نیروی هوایی عراق با حمایت مقدماتی، آنها را برای ورود به عمق خاک ایران و در نهایت، فتح ‏تهران، ترغیب می‏کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۱
حبیب غفاری
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۷ ب.ظ

سوالات امتحانی در س ادبیات فارسی (1) (5تا14)

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۷
حبیب غفاری
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۰ ب.ظ

سوالات امتحانی درس ادبیات فارسی (1)(1تا 4)

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۰
حبیب غفاری
يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۵۷ ق.ظ

رفتار سازمان ملل واقعا شرم آور است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۵۷
حبیب غفاری