راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۴۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴ ق.ظ

آمریکا! حل المسائل!

آمریکا! حل المسائل!

افسران - آمریکا! حل المسائل!

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۴
حبیب غفاری

 

سر مطهرامام حسین ع در راه کربلا به شام چند بار قرآن تلاوت کردند؟

پاسخ: مطابق روایات، سربریده امام حسین (ع) در چند مورد قرآن خواند، از جمله به نقل شیخ مفید، ابن زیاد دستور داد سر مقدس امام حسین (ع)را در کوفه در کوچه‌ها و راه‌های کوفه عبور می‌دادند.

زید بن ارقم می‌گوید: سر آن حضرت را روی نیزه دیدم، و من در حجره‌ای بودم و نگاه می‌کردم، شنیدم آن سر مقدس این آیه را می‌خواند:

((أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ کَانُوا مِنْ آیَاتِنَا عَجَبًا ﴿کهف /۹﴾ ، آیا گمان کردی، اصحاب کهف و رقیم ازآیات عجیب ما بودند؟))

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۰
حبیب غفاری

میزان فطریه و کفاره چقدر است+پاسخ مراجع تقلید

زکات فطره امسال طبق نظر اکثر مراجع، برابر با ۶۰۰۰ تومان معادل ۳ کیلوگرم گندم یا ۱۵۰۰۰ تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام شده است که خانواده‌ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند.


زمان وجوب زکات فطره از غروب شب عید فطر است و مراجع تقلید تأخیر پرداخت آن را بعد از نمازعید جایز نمی‌دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت کند.(1)



ولی اگر دسترسى به فقیر ندارد، مى‌تواند مقدارى از مال خود را به نیت فطره جدا کرده و براى مستحقى که در نظر دارد یا براى هر مستحقی کنار بگذارد و باید هر وقت که آن را مى‌دهد نیت فطره کند.(2)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۲
حبیب غفاری
پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۱۷ ق.ظ

متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک

متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک

 برنامه جامع اقدام مشترک به شرح زیر است :

مقدمه و مفاد عمومی

جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ (چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس و ایالات متحده، و نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور خارجی و سیاست امنیتی)، در مورد این برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصمیم گیری نمودند. این برجام بازتاب یک فرآیند گام به گام بوده و مشتمل بر تکالیف متقابل به نحو مندرج در این سند و پیوست های آن می باشد که قرار است توسط شورای امنیت مورد تایید قرار گیرد.

اجرای کامل این برجام موجب حصول اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۷
حبیب غفاری

قدردانی رهبر معظم انقلاب از مجاهدات صادقانه تیم هسته‌ای

مقام معظم رهبری ضمن قدردانی و تشکر از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته‌ای فرمودند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است.


نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۳۰
حبیب غفاری
چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

تولدتان مبارک

تولدتان مبارک

افسران - تولدتان مبارک
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۰۰:۲۸
حبیب غفاری
سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ب.ظ

توافق خوب ، بد ، زشت

توافق خوب ، بد ، زشت

در حالی که شایعات متعددی در خصوص وضعیت مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 شنیده میشود که البته به علت عدم ارائه گزارش تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران و استفاده ی معنی دار طرف غربی از این سکوت می باشد ، مناسب است به وضعیت های مختلف ممکن برای پایان مذاکرات بپردازیم


گروه تحلیلی صالحین؛ در حالی که شایعات متعددی در خصوص وضعیت مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 شنیده میشود که البته به علت عدم ارائه گزارش تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران و استفاده ی معنی دار طرف غربی از این سکوت می باشد ، مناسب است به وضعیت های مختلف ممکن برای پایان مذاکرات بپردازیم و جنبه های مختلف آن را بررسی نماییم تا با این بررسی و تحقیق ، سنگ محکی برای نمره دادن به تیم مذاکره کننده ی ایرانی به فرماندهی ژنرال ظریف !! بر اساس نتیجه حاصله به دست بیاید.

سه نوع نتیجه محتمل است که نام آنها را خوب ، بد  و زشت می توان گذاشت .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۲۱:۱۵
حبیب غفاری
سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ق.ظ

توصیه اخلاقی امام خامنه ای

توصیه اخلاقی امام خامنه ای

افسران - از این عکس معنویت میباره+توصیه اخلاقی امام خامنه ای
وقتی آقا فرمود :اگر انجام واجبات و دوری از گناه داشته باشید و انجام فرائض را که اهم آنها نماز است آن هم به صورت اول وقت و در صورت توانایی به جماعت بخوانی فرشته میشوید و از فرشته هم بالاتر میشوید
انسان میخواست پر در بیاره بره بالا
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۶
حبیب غفاری

بانوی ورزشکاری که رهبر انقلاب تحسین کردند + عکس

افسران -  بانوی ورزشکاری که رهبر انقلاب تحسین کردند + عکس
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب خطاب به بانوی ووشوکار کشورمان فرمودند: شما با نمایش شخصیت و هویت زن مسلمان ایرانی نشان دادید که در میادین ورزشی نیز یک زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت‌آفرین داشته باشد.
salehin.ir/index/BpP 
valazjerd.salehin.ir 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۱
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ

خود را در محاصره افراد موفق قرار دهید

خود را در محاصره افراد موفق قرار دهید

افلاطون می گوید :

اﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ .

ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ با ما هم ﻋﻘﯿﺪﻩ ﯼ نیستند ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﻧﺶ می دهند.

ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ نیاز دارد .

چقدر این جمله دلنشین است :

افکار هر انسان میانگین افکار پنج نفری است که بیشتر اوقات خود را با آنها میگذراند.
خود را در محاصره افراد موفق قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۰
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۳۵ ق.ظ

شب قدر، آغاز ظهور امام عصر (عج)

شب قدر، آغاز ظهور امام عصر (عج)

منتظران موعود، در انتظار ندای آسمانی بیست و سوم ماه مبارک رمضان

امام عصر ٬ بعد از صحیه و ندای آسمانی در شب جمعه ٬ شب قدر و بیست و سوم ماه مبارک رمضان ٬ "ظهور" میفرمایند. و بعد از حدود "سه ماه و نیم" و در روز شنبه ٬ عاشورای (دهم) ماه محرم ٬ در مکه مکرمه و از کنار کعبه ٬ مابین رکن و مقام (رکن یمانی و مقام اسماعیل) ٬ "قیام" ٬ میفرمایند و پرچم و رایۀ خویش را برای آغاز حکومت جهانی ٬ علنی میفرمایند.
بنابراین ٬ بین ظهور و قیام امام عصر ٬ فاصله زمانی در حدود سه ماه و نیم ٬ وجود دارد. در "قیام" حضرت از کنار خانه خدا و کعبه ۳۱۳ ٬ نفر از یاران ایشان ٬ در کنار وی خواهند بود. اما بعد از قیام و اعلام آغاز "خروج" برای اقامه حکومت جهانی اسلامی ٬ ایشان منتظر می مانند که تعداد یاران و حلقه دوم اصحاب ٬ به ۱۰ هزار نفر برسد و آنگاه "خروج" خویش را از مکه برای فتح جهان ٬ آغاز میفرمایند.

بنابراین ٬ "ظهور" در جمعه ماه رمضان با صیحه آسمانی اتفاق می افتد ٬ "قیام" در شنبه ماه محرم و روز عاشورا در کنار کعبه به همراه ۳۱۳ نفر از اصحاب خاص ٬ شروع می شود و "خروج" حرکت امام از مکه به سمت مدینه و کوفه بعد از جمع شدن ۱۰ هزار نفر از یاران ٬ اتفاق می افتد.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۱:۳۵
حبیب غفاری

آثار «به مذاکرات خوش‌بین نیستم» رهبری در حال نمایان شدن است.

مردم در روز جهانی قدس پیام سیاسی خود را مبتنی بر آموزه‌های دینی اعلام کرده‌اند و این را به گوش جهانیان رسانده‌اند که موضوع اصلی جهان اسلام، موضوع فلسطین است.


به گزارش خبرنگار صالحین : علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال در جمع خبرنگاران درباره برگزاری مراسم روز قدس امسال، اظهار داشت: طبق معمول مردم ایران در لحظه مناسب، رفتار مناسب از خودشان نشان می‌دهند.


وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بر روی این موضوع جهان اسلام در دفاع از فلسطین تأکید دارد که متأسفانه تکفیری‌ها نیز در مدت اخیر سعی کرده‌اند آن را در اذهان عمومی به موضوع ثانویه تبدیل کنند که علامت انعکاس آن از درک سعه سیاسی در ماه رمضان نشأت می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۱:۰۴
حبیب غفاری

دلایل عصمت  و معصومیت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها )

عصمت حضرت زهرا (سلام الله علیها )با چه ادلّه اى ثابت مى گردد؟

دلایل فراوانی برای عصمت حضرت وجود دارد که بخشی ازاین ادله را بیان میکنیم :

1- آیه تطهیر:رسول خدا پس از قرائت آیه تطهیر فرمودند:«فأنا و اهل بیتى مطهرون من الذنوب» «پس من و اهل بیتم از گناه پیراسته ایم». بى تردید، فاطمه زهرا (سلام الله علیها )جزو اهل بیت پیامبر است و اگر در بیان فضیلت او دلیل دیگرى نمى داشتیم، همین آیه کافى بود که او را در صدر زنان عالَم بنشاند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۲۰:۴۲
حبیب غفاری

شمه ای از اعمال امیرالمؤمنین امام علی (ع) در شب‌های قدر

امام علی(ع) در شب‌های قدر حال ویژه‌ای داشتند و در بدترین وضع مسجد مدینه که گل و آب آنجا را فراگرفته بود، مشغول عبادت و شب‌زنده‌داری می‌شدند.

شب‌های قدر در فرهنگ اسلام و روایت ائمه (ع) جایگاه بسیار ارزشمندی دارد تا آنجایی که امامان درباره آنها به کرات سخن گفته‌اند و شب‌های قدر را از شب‌های تقدیر و سرنوشت ساز انسان‌ها نام برده‌اند.

امام علی(ع) که در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد کوفه ضربت خوردند و در شب بیست و یکم به لقاء الله رسیدند، نیز تعبیرات زیبایی از شب‌های قدر دارند و خودشان نیز اعمال خاصی را در این شب‌ها به جا می‌آورند.

 

ایشان در روایتی می‌فرمایند که :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۱
حبیب غفاری
سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام)

چگونگی ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام)

حضرت علی علیه السلام

چگونگى ضربت خوردن حضرت علی(علیه‎السلام) در نوشته تاریخ‎نویسان پیشین یکسان نیست.

در حالى که طبرى و ابن سعد و دیگران نوشته ‏اند: «چون(حضرت علی علیه السلام) از سایبانى که به مسجد مى‏ رسد، بیرون شد، ابن ملجم او را ضربت زد.»

یعقوبى که تاریخ او پیش از اینها نوشته شده گوید:

«پسر ملجم از سوراخى که در دیوار مسجد بود، شمشیر بر سر او زد.»

اما نوشته ابن اعثم که هم عصر طبرى است، با نوشته آنان مخالف است و با آنچه میان شیعیان مشهور است مطابق مى‏باشد. وى چنین مى‏نویسد:

«پسر ملجم شمشیر خود را برداشت و به مسجد آمد و میان خفتگان افتاد. على(علیه‎السلام) اذان گفت و داخل مسجد شد و خفتگان را بیدار مى‏کرد، سپس به محراب رفت و ایستاد و نماز را آغاز کرد ، به رکوع، و سپس به سجده رفت. چون سر از سجده نخست برداشت، ابن ملجم او را ضربت زد و ضربت او بر جاى ضربتى که عمرو پسر عبدود در جنگ خندق بدو زده بود آمد. ابن ملجم گریخت و على در محراب افتاد و مردم بانگ برآوردند امیرمؤمنان کشته شد.»(1)

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۰
حبیب غفاری
دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۶ ب.ظ

12 توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۶
حبیب غفاری
يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۲ ب.ظ

الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم

الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم

افسران - الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم
شعری زیبا بر اساس حروف الفبا

(ا) الا یا ایها الاول به نامت ابتدا کردم
(ب) برای عاشقی کردن به نامت اقتدا کردم
(پ) پشیمانم پریشانم که بر خالق جفا کردم
(ت) توکل بر شما کردم بسویت التجا کردم
(ث) ثنا کردم دعا کردم صفا کردم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۲۰:۴۲
حبیب غفاری
يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۵۱ ب.ظ

امام خامنه ای در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها:

امام خامنه ای در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها:

سیاست‌بازی سمّ محیط‌های علمی است/حاشیه‌سازی در موضوع بورسیه ها از غلط‌ترین کارهای چند سال اخیر بود

رهبر معظم انقلاب با انتقاد شدید از حاشیه‌سازی و سیاست‌بازی در محیط‌های علمی، خاطرنشان کردند: محیط دانشگاه باید محیط فهم سیاسی، آگاهی و دانش سیاسی باشد اما سیاسی‌کاری و حاشیه‌پردازی به کار اصلی دانشگاه‌ها یعنی تلاش و پیشرفت علمی ضربه جدی می‌زند.


امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصرروز شنبه(94/04/13) در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، نقش استادان را در تعلیم و تربیت نسلی پرتلاش، مؤمن و پیشرو، نقشی بی بدیل خواندند و با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در محیطهای علمی افزودند: شتاب علمی کشور، به هیچ دلیلی، نباید کاهش یابد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۸:۵۱
حبیب غفاری
شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ

براستی می دانید شب قدر چیست؟

براستی می دانید شب قدر چیست؟

افسران - براستی می دانید شب قدر چیست؟( آمادگی برای شب قدر)
شب قدر، شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. در این شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می گردد. در شب قدر ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار، خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و مقدرات هر کس را به امام عرضه می دارند.
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۱
حبیب غفاری
شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۱ ق.ظ

با پول میتوان آسایش خرید ولی آرامش نه !!!

با پول میتوان آسایش خرید ولی آرامش  نه !!!

افسران - با پول میتوان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۲:۰۱
حبیب غفاری

پرچمی بر قله ی عالم زدند*** زینبیون پادشاه عالمند

افسران - پرچمی بر قله ی عالم زدند...  زینبیون پادشاه عالمند....
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۱:۱۱
حبیب غفاری

شهیدوسام محسن مدافع حرم حضرت زینب (س) در کلام  همسرش 

«میادة حسن» همسر فرمانده شهید مدافع حرم حزب‌الله می‌گوید : شهید وسام علاقه خاصی به امام خامنه‌ای داشت به قول خودمان علاقه‌اش به ایشان طعم دیگری داشت. کتاب‌هایشان را به خوبی مطالعه می‌کرد و از فتاوای ایشان اطلاع داشت.


به گزارش مشرق، از مجاهدین لبنانی و از فرماندهان حزب‌الله بود که مدت‌ها در انتظار شهادت و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) جنگیده بود. همرزمانش در وصف شهامت و شجاعتش می‌گویند که بدون هیچ ترسی روی خاکریز می‌رفت هراسی از مرگ نداشت این شجاعت و جسارت در او  و نوع رزمش چنان مشهود بود که همه از آن سخن می‌گفتند، صدای فریاد «لبیک یا زینب»اش برای همه آشنا بود. در آخر قلبش مورد اصابت گلوله تک تیرانداز تکفیری قرار گرفت و همانطور که آرزو می‌کرد در مسیری که مجاهدانه و شجاعانه در آن جنگید به شهادت رسید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۰:۴۳
حبیب غفاری

 شعری زیبای سرکار خانم عطیه سادات حجتی در محضر امام خامنه ای

شب ولادت با سعادت کرین اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه )

افسران - شب ولادت امام حسن مجتبی و شعر خانم حجتی در محضر امام خامنه ای
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۴
حبیب غفاری

کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(صلوات الله علیه )  
داستانی از جود و کرمِ کریم اهل بیت امام مجتبی
(صلوات الله علیه )   بیان نمائید.
روایت کرده که مردی نزد امام حسن
(صلوات الله علیه )   آمده و اظهار نیازی کرد، امام (صلوات الله علیه )   بدو فرمود:
برو و حاجت خود را در نامه‏ای بنویس و برای ما بفرست ما حاجتت را برمی‏آوریم!
آن مرد رفت و حاجت خود را در نامه‏ای نوشته برای امام
(صلوات الله علیه )   ارسال داشت، و آن حضرت دو برابر آنچه را خواسته بود به او عنایت فرمود.شخصی که در آنجا نشسته بود عرض کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۱:۲۱
حبیب غفاری
پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۹ ب.ظ

از شایعه بترسید !

از شایعه بترسید !

۷۰۰ سال پیش در اصفهان مسجدی می ساختند

کار تمام شده بود و کارگران در حال انجام خرده کاری های پایانی بودند
پیرزنی از انجا رد میشد .
ناگهان پیرزن ایستاد و گفت بنظرم مناره مسجد کج است!

کارگران خندیدند ولی معمار با صدای بلند فریاد زد ساکت !
چوب بیاورید . کارگر بیاورید . چوب را به مناره تکیه دهید . حالا همه باهم . فشااار دهید . فشااااااااااار !!!

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۸:۴۹
حبیب غفاری
بیانات امام خامنه ای در جمع شاعران د رشب ولادت کریم اهل بیت(ع)

شعر شرافتمندانه در دعوای حق و باطل بی‌طرف نیست

رهبر معظم انقلاب، دعوت به «بی طرفی شاعر در دعوای حق و باطل» را بی معنی خواندند و تأکید کردند: اگر شاعر و هنرمند نسبت به جنگ حق و باطل بی طرف باشد، در عمل ، استعداد و نعمت خدادادی خود را ضایع کرده است.


در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی، شاعران جوان و پیشکسوت کشور و تعدادی از شاعران از کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان، باامام  خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خامنه ای در این دیدار با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اثرگذاری کم نظیر شعر را زمینه ساز ایجاد مسئولیت های سنگین برای شاعر خواندند و با تأکید بر ضرورت دفاع صریح شعر شرافتمندانه از جبهه حق در مقابل جبهه باطل و سلطه دستگاههای تبلیغاتی آن در دنیا، خاطرنشان کردند:

شعر انقلاب، شعری است که در همین جهت و در خدمت اهداف انقلاب یعنی عدالت، انسانیت، وحدت، رفعت ملی، پیشرفت همه جانبه کشور و انسان سازی باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۸
حبیب غفاری
امام خامنه ای  سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ فرمودند

سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه در 80 بند به رئیس جمهور ابلاغ شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند.


این سیاست های کلی بر پایه‌ی محورهای سه‌گانه‌ی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارائه الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه پیشرفت که بکلّی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، کمک کند.


سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه دارای 80 بند و شامل سرفصلهای امور: «اقتصادی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اجتماعی»، «دفاعی و امنیتی»، «سیاست خارجی»، «حقوقی و قضایی»، «فرهنگی» و «علم، فناوری و نوآوری» است.


متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس جمهور که همزمان برای مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده، به این شرح است:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۶
حبیب غفاری

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه:در مقابل "تهدید،تطمیع، رودربایستی " و فشار جوعمومی بایستید

افسران - رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه:در مقابل "تهدید،تطمیع، رودربایستی " و فشار جوعمومی بایستید
استقلال و تاثیر ناپذیری دستگاه قضائی بسیار مهم است،اقتدار دستگاه قضائی یعنی ایستادگی بر سر حرف حق،لزوم برنامه محوری،تنقیح قوانین و کادر سازی در قوه قضائیه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۹
حبیب غفاری
سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ب.ظ

نلاش زیبا ی والدین به نجات فرزند شان

افسران - ......
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۵
حبیب غفاری
سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ب.ظ

یک گلبول به نام حب علی (ع) در خون

یک گلبول به نام حب علی (ع) در خون

افسران - شرح در تصویر.......
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۴
حبیب غفاری