راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۸۹ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸ ق.ظ

حق جاویدان است - یا حسین عالم به فدات

حق جاویدان است - یا حسین عالم به فدات

افسران - با حسین
یا حسین
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۸
حبیب غفاری
شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

چه تفاهمی ؟؟؟؟ چه تفکری ؟؟؟

چه تفاهمی ؟؟؟؟ چه تفکری ؟؟؟


افسران - چه تفاهمی!!!
و لن ترضی عنک الیهود ولا النصاری حتی تتبع ملتهم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۴
حبیب غفاری

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ملت ایران

هشدار سرلشکر فیروزآبادی درباره مطرح شدن "شورایی شدن رهبری"

آنان که این واژه (شورا) را به‌کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌صورت مختلط و با کفش در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند...

خبرگزاری دفاع مقدس وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری واکنش نشان داد.

 
به گزارش عصرایران، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پیامی خطاب به ملت ایران که در خبرگزاری دفاع مقدس منتشر شد مطالبی را مطرح کرده است که مهمترین بخش های آن به این شرح است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۸:۵۵
حبیب غفاری
جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ

چرا ؟؟؟؟

چرا ؟؟؟؟

افسران - چرا؟؟؟؟؟
...
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۵:۱۸
حبیب غفاری

اهمیت توجه به بازسازی وتوسعه عتبات عالیات در قرآن ، احادیث و روایات اسلامی

Untitled-1

بعد از ایمان به وحدانیت خداوند بزرگ وابرازبندگی درمقابل عظمت خداوند ، ازجمله ویژگیهای اعتقادی هر یک از مسلمانان را می توان توجه به پیامبر اکرم (ص)وسیره آن حضرت و احترام و تکریم به اهل بیت (ع) دانست. اعتقادی که نشآت گرفته ازاصول دین اسلام است.

هریک ازمسلمین بدنبال این هستند که ضمن آشنایی با سیره آن حضرت و اهل بیت (ع) ایشان به نحو شایسته محبت وعلاقه خودرا به آن خاندان ابراز نمایند ، تا با تمسک به آنان بتوانند  ارتباط قلبی خود را با خداوند متعال پیوند داده ، و با انتخاب الگوهای دنیایی و اخروی همواره به این ارتباط تداوم بخشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۹:۴۵
حبیب غفاری
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ

اقتصاد مقاومتی، نیست...

اقتصاد مقاومتی، نیست...

بانک جهانی، راهی برای نفوذ

قدرتهای پولی و مالی بین المللی (و کشورهای حمایت کننده آنها) یاد گرفته اند که چگونه این جریان طبیعی "قرض کردن در وقت احتیاج" را تبدیل کنند به یک ترفند بسیار سیستماتیک شده برای استعمارقرن ۲۱ کشورها و مردم دنیا.

گروه اقتصادی فرهنگ نیوز - سیدعبدالرسول علم الهدی: یکی از مهمترین شاخص ها و شعارهای هر دولتی، جذب سرمایه گذاری خارجی در برنامه های اقتصادی داخلی و همچنین ارتباط با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای جذب وام های بزرگ است. به خودی خود، جذب سرمایه گذاری خارجی و گرفتن وام برای پیشرفت اقتصادی مفید بوده و می تواند نقطه آغاز خوبی برای تحرک اقتصادی در هر کشوری باشد. اما توجه به برخی کشورها همچون یونان که اساسا برشکسته بوده و هر روز فقر مردم آن بیشتر می شود، زوایای دیگری از این ارتباطات اقتصادی جهانی را مشخص می کند. در حقیقت، اصل مهم رابطه ثروت و قدرت در همین مدل وام های جهانی ظهور پیدا می کند و در همین منطق می توان تسلط آمریکا حتی بر سیاست های داخلی کشورها را فهمید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۱۵:۱۲
حبیب غفاری

احادیث اخلاقی و تربیتی از امام صادق (صلوات الله علیه )

 امام صادق (ع) : هرکه فردی را در گناهی پیروی کند به تحقیق که او را پرستش کرده است.    ( تحف العقول ) صفحه 355

 امام صادق (ع) : شیطان گفته همه مردم در قبضه حکومت من هستند جز 5 کس :

 1.کسی که با نیت صحیح در هر کاری بر خدا توکل کند.2.آنکه شبانه روز به هنگام ثواب و خطا بسیار یاد خدا باشد.3.کسی که هرچه برای خود می پسندد برای دیگران هم بپسندد.4.آنکه به هنگام مصیبت صبر کند.5.کسی که به قسمت الهی راضی باشد و غم روزی نخورد.     نصایح صفحه 225

 

امام صادق (ع) : از امام (ع) سوال شد آسودگی و راحتی دنیا در چیست فرمود : در ترک هواهای نفسانی . گفته شد راحتی آخرت در چیست ؟ فرمود : روزی که داخل در بهشت گشتی.     تحف العقول صفحه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۰:۰۴
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

حق‌الناس را جدی بگیریم!

حق‌الناس را جدی بگیریم!

حق الناس حقوقی است که انسان در رابطه با دیگران باید رعایت کند و رعایت نکردن حقوق دیگران باعث گرفتاری انسان هم در دنیا و هم در قیامت می‌شود.

رعایت نکردن حق‌الناس موجب گرفتاری در دنیا و عذاب در آخرت می‌شود.

صریح ترین آیه شریفه آیه 29 از سوره مبارکه نساء است که می فرماید: «یا اَیُّها الَّذِینَ آمَنوا لا تأکلوُا اَموالَکُمْ بَینَکُمْ بِالباطِلِ اِلّا اَنْ تَکونَ تِجارَةً عَنْ تَراضٍ مِنکُمْ» ای اهل ایمان! اموال یکدیگر را از راه باطل نخورید، مگر آنکه تجارتی از روی رضایت انجام دهید.

رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرمود: «مَنِ اکتَسَبَ مالاًمِنْ غَیرِ حِلِّهِ کانَ رادَّهُ اِلَی النّارِ» (اختصاص شیخ مفید ص249) هر که ثروتی از غیر حلال به دست آورد، آن ثروت، او را به آتش جهنّم رهنمود می نماید.

سه نوع حق با عناوین "حق‌الناس"، "حق الله" و "حق نفس"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۹
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷ ب.ظ

چرا شیعه شدم؟

چرا شیعه شدم؟

برای اینکه جلوی دوستان شیعه بتوانم از مذهبم دفاع کنم و جواب قانع کننده‌ای داشته باشم به فکر بالا بردن سطح دانسته‌های مذهبی‌ام شدم تا وقتی جلوی یک شیعی قرار بگیرم، بتوانم جواب قانع کننده‌ای به او بدهم. از بچگی در محله و مسجد، شنیده بودم که ما سنی‌ها برحقیم و شیعیان مشرکند و این گمان، باور قلبی ما شده بود.

مناجات های اهل بیت (ع) من را شیعه کرد:

حمید شیرانی هستم  در سال 1368 در بخش فنوج شهرستان نیکشهر، در خانواده‌ای هشت نفره به دنیا آمدم. من و برادرم مجید، دو قلو و پسرهای آخر خانواده بودیم. پدرم تابستان‌ها ما پنج برادر و تنها خواهرم را به کلاس‌های قرآن می‌فرستاد. کلاس دوم راهنمایی بودم که برای زندگی کنار مادربزرگم، به شهر نیکشهر رفتم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۲:۴۷
حبیب غفاری
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۲ ب.ظ

چرا هارون و امام رضا(ع) را یکجا دفن کردند؟

چرا هارون و امام رضا(ع) را یکجا دفن کردند؟

به گزارش فرهنگ نیوز، محمد حسین رجبی دوانی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام  با اشاره به پیشینه تاریخی شهر مشهد گفت: قریه سناباد از توابع شهر بزرگ طوس در زمان حیات امام رضا(ع) بود که به برکت وجود مقدس آن حضرت از زمانی که بدن مطهر ایشان در این روستا دفن شد، مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: مردم به مجاورت امام رضا(ع) در این روستا ساکن شده و با گذشت زمان به تدریج بر عظمت مشهدالرضا(ع) در سناباد اضافه و در مقابل از رونق طوس کاسته می‌شد و اگرچه این شهر مهم تاریخی هنوز دارای اهمیت بود اما با حمله مغول‌ها به ایران به طور کامل از رونق افتاد.
 
این پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام با اشاره به خیل جمعیت زوار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) گفت: در طول تاریخ این منطقه به عنوان مشهدالرضا به معنای محل شهادت و مدفن آن حضرت مورد توجه فوق‌العاده قرار گرفت به طوری که امروزه یکی از برجسته‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۲
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

پدرم میگفت :تو یوسف باش

پدرم میگفت :تو یوسف باش

افسران - پدرم میگفت :

‌ﭘﺪﺭﻡ میگفت:
ﭘﺴﺮ ﺟﺎﻥ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺑﺎ ﺁﺑﺮﻭﯼ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﻨﯽ!!!
ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺩﺧﺘﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺸﻪ ﭼﮏ ﻧﻮﯾﺲ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺗﺖ!!!
ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺏ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﻫﺎﺵ ، ﻧﯿﺸﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ:
ﺍﯼ ﺑﺎﺑﺎ ؛ ﺩﻭﺭﻩ ﯼ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻓﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۴۰
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ب.ظ

ترجمه و تبیین خطبه غدیر

ترجمه و تبیین خطبه غدیر

حمد و ثنای خدا


حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلند مرتبه، و در تنهایی و فرد بودنش نزدیک است. در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است.

علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است، و همه مخلوقات با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد. همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود. صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست. ابتدا کننده و بازگرداننده اوست و هر کاری به سوی او باز می گردد.
به وجود آورنده بالا برده شده ها (آسمان ها و افلاک) و پهن کننده گسترده ها (زمین)، یگانه حکمران زمین ها و آسمان ها، پاک و منزّه و تسبیح شده، پروردگار ملائکه و روح، تفضّل کننده بر همه آنچه خلق کرده، و لطف کننده بر هر آنچه به وجود آورده است. هر چشمی زیر نظر اوست ولی چشم ها او را نمی بینند. کَرم کننده و بردبار و تحمّل کننده است. رحمت او همه چیز را فرا گرفته و با نعمت خود بر همه آنها منت گذارده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۱۰
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷ ب.ظ

متن کامل خطبه غدیر خم با ترجمه فارسی

 متن کامل خطبه غدیر خم با ترجمه فارسی

بخش اول: حمد و ثنای الهی

اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَ دَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی اَرْکانِهِ، وَاَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْماً وَ هُوَ فی مَکانِهِ وَ قَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَ بُرْهانِهِ، حَمیداً لَمْ یَزَلْ، مَحْموداً لایَزالُ (وَ مَجیداً لایَزولُ، وَمُبْدِئاً وَمُعیداً وَ کُلُّ أَمْرٍ إِلَیْهِ یَعُودُ). بارِئُ الْمَسْمُوکاتِ وَداحِی الْمَدْحُوّاتِ وَجَبّارُ الْأَرَضینَ وَ السّماواتِ، قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائکَةِ وَالرُّوحِ، مُتَفَضِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ بَرَأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ أَنْشَأَهُ. یَلْحَظُ کُلَّ عَیْنٍ وَالْعُیُونُ لاتَراهُ.

ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است؛ سلطنتش پرجلال و در ارکان آفرینش اش بزرگ است. بی آنکه مکان گیرد و جابه جا شود، بر همه چیز احاطه دارد و بر تمامی آفریدگان به قدرت و برهان خود چیره است.

همواره ستوده بوده و خواهد بود و مجد و بزرگی او را پایانی نیست. آغاز و انجام از او و برگشت تمامی امور به سوی اوست.

اوست آفریننده آسمان ها و گستراننده زمین ها و حکمران آن ها. دور و منزه از خصایص آفریده هاست و در منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است. هموست پروردگار فرشتگان و روح؛ افزونی بخش آفریده ها و نعمت ده ایجاد شده هاست. به یک نیم نگاه دیده ها را ببیند و دیده ها هرگز او را نبینند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۷
حبیب غفاری

پروپوزال (Proposal  ) چیست؟ وحاوی چه محتوا و ساختاری است ؟

مقدمه

ابتدا لازم می دانم تعریف جامع و مختصری از کلمه پروپوزال( (Proposal) ارائه نمایم و سپس تدوین یک پروپوزال را بطور خلاصه بیان خواهد شد .

پروپوزال (( Proposal در لغت به معنی پیشنهاد است و در واقع می توان با آن ماکت و اسکلتی از کار اصلی ( مانند یک پایان نامه ) را ارائه داد.

‌همچنین برای تصویب یک طرح پژوهشی و تامین اعتبار آن ، لازم است تا پژوهشگر قصد پژوهشی خود را در پیشنهاد طرح پژوهشی (Proposal) ) به اطلاع افراد ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند شاید در اینجا مناسب باشد بجای کلمه ی  Proposal  از کلمه design استفاده نمود اماچون کلمهProposal معمول شده بنده  نیز طرح پیشنهاد را Proposal تعریف نموده و به شرح آن می پردازم .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۱:۴۱
حبیب غفاری
يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ق.ظ

دستور زبان فارسی

دستور زبان فارسی

بخش اول

 تعریف دستور زبان: دستور زبان فارسی دانشی است که ما را به درست نوشتن و درست گفتن وا می دارد. هر زبان نیازمند به کلمه ها و واژه هایی است و هر کلمه از تعدادی حرف تشکیل شده است.

 

  زبان فارسی دارای 33 حرف است که هشت حرف آن: ث- ح- ص- ض- ط- ظ- ع- ق مخصوص زبان عربی است و 4 حرف آن: پ- گ- چ- ژ مخصوص زبان فارسی و بقیه در دو زبان مشترک هستند.

 

 در زبان فارسی حرف الف در ابتدای کلمه نمی آید،مانند: زیبا- کار، بنابراین نوشتن کلمه هایی مثل: آئین- پائیز- پائین و مانند آن غلط است و بجای آن باید نوشت: آیین پاییز و پایین. همزه درکلماتی مثل: خانهء من لانهء گنجشک- آشیانهء کلاغ و مانند آن در حقیقت ی است و بهتر است بشکل کامل نوشته شود مانند: خانه ی من لانه ی کنجشک و . . . در زبان فارسی حرف همزه فقط در ابتدای کلمه قرار می گیرد مانند ابرو- ایران- اسب.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۷
حبیب غفاری
شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۷ ب.ظ

لیله المبیت چیست ؟

لیله المبیت چیست ؟

لیلة المبیت شبى بود که حضرت على(علیه السلام) در بستر پیامبر خوابید، تا پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)بتواند از حلقه محاصره دشمن، که اطراف خانه اش تشکیل داده بودند، عبور کرده و به مدینه هجرت نموده، و خود را از شرّ دشمنان نجات دهد.
این واقعه را تمام علماى اسلام نقل کرده اند، و ما در تفسیر پیام قرآن حدّاقل ده سند براى آن ذکر کرده ایم(1); منابع مهمّى همچون تفسیر ثعلبى، کفایة الطالب گنجى، الفصول المهمّه ابن صباغ مالکى، احیاء العلوم غزالى و تذکرة الخواص سبط ابن جوزى. و این فضیلت بسیار مهم، از جمله فضایل مخصوص پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) و امیرمؤمنان على(علیه السلام)است. پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) به على(علیه السلام) فرمود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۷
حبیب غفاری
شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ

شهید کمیل صفری تبار

شهید کمیل صفری تبار

افسران - شهید کمیل صفری تبار

پیچ سنگر فرهنگی ولایت در اینستاگرام: sangarefarhangi


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۰
حبیب غفاری

متن انتقاد ات انجمن های مستقل دانشجویی از حسن روحانی

افسران - نرود میخ اهنین در سنگ

حرف دل اکثر دوستان....از زبان جناب نجابت دبیر سیاسی انجمن های مستقل دانشجویی...در دیدار با حسن روحانی

سم الله الرحمن الرحیم

باعرض سلام

جناب آقای روحانی!

گفتنی ها فراوان است و مجال کم.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۳
حبیب غفاری
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۶
حبیب غفاری
شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۳ ق.ظ

نتیجه زندگی ؟؟؟

نتیجه زندگی ؟؟؟

نتیجه زندگی نه چیز هایست که جمع می کنیم بلکه قلبهایست که جذب می کنیم .

افسران - شرح در تصویر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۹:۳۳
حبیب غفاری
شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۱۲ ق.ظ

تعریف نفوذ....

تعریف نفوذ....

افسران - تعریف نفوذ....

نفوذ یعنی اینکه بگویند:

باید از خارج مدیر وارد کنیم و در توانمندی ملت تردید ایجاد کنند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۹:۱۲
حبیب غفاری

ده نکته آموزنده از حضرت امام رضا علیه السلام

افسران - (*(*(* ده نکته آموزنده از حضرت امام رضا علیه السلام *)*)*)*

10نکته آموزنده از حضرت امام رضا (ع)

1- سکوت و دم فرو بستن از کلام نابجا از درهای حکمت است و محبّت دیگران را جلب می کند و راهنمای انسان بر هر امر خیری است.

2- دوست هر کس عقل او و دشمنش جهل و نادانی اوست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۷
حبیب غفاری

شرح چگونگی شهادت، تشییع و دفن پیکر مطهر امام حسن مجتبی (ع)


شهادت امام حسن مجتبی, نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع), چگونگی شهادت امام حسن (ع)


سلام بر صبر خدایی اش، که ما را الهام بخش صبوری در راه حق است.
سلام بر صلح حماسی اش، که ما را آموزگار عمل به تکلیف و تبعیّت از وظیفه است.
سلام بر بقیع غریبش، که رواق مظلومیّت اهل بیت و شیعه است.
سلام بر آن مسموم شهید، بر آن مظلومیّت مجسّم و تجسّم مظلومیّت.
اینک... ماییم و مائده کرامت آن «کریم اهل بیت»، که پیوسته گسترده است و خوشه چینان معنویّت و ایثار را مهمان فضایل خویش ساخته است.

شرح چگونگی شهادت، تشییع و دفن پیکر مطهر امام حسن مجتبی (ع)

بنا به قول‌های معتبر، ‌امام حسن(ع) روز بیست و هشتم ماه صفر سال 49 هجری در سن 47 سالگی به خاطر خوردن زهر و مسمومیت ناشی از آن به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۴:۵۱
حبیب غفاری

نامه استاد دانشگاه آمریکا به امام خامنه ای

کد خبر: ۲۷۴۹۴۶

تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

خبرگزاری تسنیم: دنیس رنکورت، عضو هیئت علمی و استاد فیزیک دانشگاه اوتاوا نامه‌ای را خطاب به مقام معظم رهبری در رابطه با نامه اخیر ایشان به عموم جوانان غربی نوشته است.

چندی پیش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دومین نامه خود خطاب به جوانان غربی را منتشر کردند. این نامه هم‌اکنون در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مستقل در مقابل بایکوت شدید رسانه‌های موسوم به جریان اصلی در حال پخش است.

این نامه واکنش‌های مختلفی را به خود جلب کرده است. در این بین اساتید دانشگاهی کشورهای غربی نیز از جمله کسانی بوده‌اند که نسبت به این نامه علاقه خود را نشان داده‌اند.

دنیس رنکورت عضو هیئت علمی و استاد سابق فیزیک دانشگاه اوتاوا است. او یکی از اساتید شناخته شده دانشگاه اوتاوا است که چند سال پیش به علت برخی اقدامات برای آزادی علمی که از نظر دانشگاه «فعالیت‌های غیرآموزشی» شناخته می‌شد، اخراج می‌شود.

وی در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری که آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده است دیدگاه‌های خود را درباره نامه‌ و شخصیت ایشان بیان کرده است. در ادامه متن نامه دنیس رنکورت را خطاب به مقام معظم رهبری می‌خوانید.

سید علی خامنه‌ای عزیز؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۰۲
حبیب غفاری
پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و اله ؟؟؟

شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و اله ؟؟؟

 

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَ. آل عمران ایه ۱۴۴

محمد [ص‏] فقط فرستاده خداست‏؛ و پیش از او، فرستادگان دیگرى نیز بودند؛ آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمى‏گردید؟ [و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید نمود؟] و هر کس به عقب باز گردد، هرگز به خدا ضررى نمى‏زند؛ و خداوند بزودى شاکران [و استقامت‏کنندگان‏] را پاداش خواهد داد.

 

یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!! این هفته قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت صحبت کنیم:

کتابهای سیره و حدیث مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۲:۲۴
حبیب غفاری
پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

نگاهی گذرا بر زندگی نامه پیامبر رحمت(ص)

نگاهی گذرا بر زندگی نامه پیامبر رحمت(ص)

نام: محمد بن عبد الله

حضرت محمد (ص) در تورات و برخی کتب آسمانی «احمد» نامیده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پیش از نامگذاریِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وی را «احمد» نامیده بود.

کنیه: ابوالقاسم و ابوابراهیم.

القاب: رسول اللّه، نبی اللّه، مصطفی، محمود، امین، امّی، خاتم، مزّمل، مدّثر، نذیر، بشیر، مبین، کریم، نور، رحمت، نعمت، شاهد، مبشّر، منذر، مذکّر، یس، طه‏ و...

منصب: آخرین پیامبر الهی، بنیان‏گذار حکومت اسلامی و نخستین معصوم در دین مبین اسلام.

تاریخ ولادت حضرت محمد (ص): روز جمعه، هفدهم ربیع الاول عام الفیل برابر با سال 570 میلادی (به روایت شیعه). بیشتر علمای اهل سنّت تولد آن حضرت را روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول آن سال دانسته‏‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۶
حبیب غفاری

فیلم / نماهنگ شهادت پیامبر اکرم(ص) و  امام حسن علیهما السلام

افسران - فیلم / نماهنگ رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن علیهما السلام

مشاهده فیلم در لینک زیر
atraknews.com/new.as 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۸
حبیب غفاری
سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ

دلایل نیاز انسان به دین

دلایل نیاز انسان به دین

دین شناسان وجود دین را در تفسیر زندگی، هدایت و تأمین سعادت دنیا و آخرت ضروری دانسته اند. البته این دسته در خصوص گستره حداقلی و حداکثری دین اختلاف نظر دارند.

برای بیان نقش دین در زندگی ضروری است برخی از دلایل لزوم دین و فواید آن بیان شود. بیان فواید و لزوم دین، هم، بطلان مبنای مخالفان ضرورت دین را اثبات می کند و هم نیاز انسان به دین را ضروری می نماید.

برخی از این دلایل و فواید عبارتند از:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۲۲
حبیب غفاری
سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

نگاهی به منشور حقوق بشرسازمان ملل متحد

نگاهی به  منشور حقوق بشرسازمان ملل متحد

مقدمه

مهم ترین اصل و پایه حقوق بشر، «کرامت انسانی» است و سخن خداوند در آیه هفتاد سوره اسرا که می فرماید «همانا فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم»، به این حقیقت اشاره می کند. امروزه یکی از مهم ترین مباحثی که ارتباط تنگاتنگی با افکار عمومی ملت ها دارد، رعایت مسئله حقوق بشر است، به گونه ای که بیشتر حکومت های جهان می کوشند نشان دهند در حکومت آنها، حقوق بشر نقض نمی شود و آنان، مدافعان واقعی این اصل اساسی اند تا حاکمیتشان را مشروعیت بخشند و واجد مشروعیت جهانی گردند. با وجود این، تا وقتی ضرورت های لازم، حکومت ها را در تنگنا قرار ندهد، حاضر نخواهند شد به حقوق مردم اهمیت بدهند. با دقت در دنیای به اصطلاح «متمدن امروزی» به روشنی درمی یابیم که «برابری عمومی انسان ها» چیزی بیش از حیله ای سیاسی برای فریب مردم نیست که به صورت مسئله ای سیاسی و اجتماعی مطرح شده است. ما در این نوشته می کوشیم به نقض حقوق بشر در غرب بپردازیم تا فاصله میان گفتار تا عمل مدعیان دروغین حقوق بشر ثابت شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۹
حبیب غفاری
سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ق.ظ

آمار بگیر...

آمار بگیر...

افسران - آمار بگیر...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۴ ، ۰۰:۳۲
حبیب غفاری