راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

خرمشهر بعد از 19 ماه هجران به آغوش ملت  ایران بازگشت

امام خمینی(ره): «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

خرمشهر که در چهارم آبان ماه  سال 1359 بعد از 35 روز مقاومت مردانه  و دلیرانه مردم بزرگ و مقاوم  ایران به تصرف رژیم بعثی عراق در آمده بود  در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361 پس از 24 روز نبرد بی ‌امان رزمند گان شلحشور و غیور ایران  بعد ازتحمل (578 روز) یعنی 19 ماه دوری و هجران به طور کامل از اشغال نظامیان رژیم بعثی آزاده شده به آغوش ملت بزرگ و قهرمان ایران بازگشت.

 آزادی خرمشهر نتیجه عملیات پیروزمندانه و غرور آفرین بیت‌المقدس بود که از دهم اردیبهشت  سال 1361 شروع شده بود که با آزاد ی خرمشهر  درسوم خرداد ماه  ۱۳۶۱به  پایان رسید.

پس از آزادشدن خرمشهر  ، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی  برفراز مسجد جامع نیمه خرمشهر و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام به شکرانه آزاد سازی خرمشهر نماز شکر در مسجد جامع خرمشهر بجای آوردند . 
سالروز آزادسازی خرمشهر  یک روز ملی در کشور اعلام گردید  . چرا که  پس از فتح و آزاد سازی خرمشهر ، جنگ در جبهه نیروهای  نظامی جمهوری اسلامی ایران از حالت دفاعی خارج شد ه ، به صورت تهاجمی درآمد و نقطه عطف برآغاز بر پیروزی های پیاپی زرمندگان اسلام گردید.

به همین دلیل بود که از فردای آزادسازی شهر خرمشهر هیأت های صلح بین‌المللی مأموریت خود را برای متوقف کردن جنگ آغازنمودند  واقدام به  صدور قطعنامه‌های بازدارنده کردند  .
آزادسازی خرمشهر بااستعانت از خداوند منان و  تکیه برسلاح عشق و  ایمان و استقامت و درایت رزمندگان اسلام اعم ارتشی و سپاهی و بسیجی  ، از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

اما آنچه مایه تاسف است اینکه علیرغم سپری شدن چند دهه از آغاز این دفاع مقدس بی نظیر آن چنان که باید و شاید  هنوز حماسه‌آفرینی ها  و دلاوری های سرداران و سربازان مخلص اسلام و انقلاب برای نسل سوم انقلاب تبیین و تفهیم نشده است حتی در برهه ای زمان در برخی دولتها از 8 سال دفاع مقدس وایثارگری و فداکاری و جانبازی و جانفشانی بی ادعا ا دفاع عزت و شرف و غیرت و کیان مملکت به خشونت و جنگاوری تعبیرو تفسیر شده است ؟؟؟

راستی وظیفه مسئولین فرهنگی هنری ، ارباب قلم و رسانه و دولت و مردم در مقابل این همه  ایثارگری و فداکاری شهیدان و جانباران شیمیایی و قطع نخاع و رزمندگان اسلام از صدر اسلام و تاکنون چیست ؟؟؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۱
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی