راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

به دنبال ابلاغ سیاستهای افزایش جمعیت

نگرانی رسانه های غربی از سیاست های افزایش جمعیت در ایران

"بَکربن صالح" نزد امام موسی بن جعفر(ع) آمد و گفت: پنج سال است که از فرزندآوری اجتناب می کنم؛ زیرا از روزی دادن به آن عاجزم. امام فرمودند: شما بچه بیاور، خداوند روزی اش را می رساند. 

نگرانی رسانه های غربی از سیاست های افزایش جمعیت در ایران


به گزارش گروه اجتماعی فرهنگ نیوز،  با توجه به همه تبعات سنگین مالی و غیر مالی سالخوردگی جمعیت که برای کشور در آینده پیش خواهد آمد، رهبر فرزانه انقلاب سیاست های کلی جمعیت را به قوای سه گانه ابلاغ فرمودند.

 

با توجه به حساسیت غرب به جمعیت شرق آسیا، این تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری ،باعث ناخرسندی آنان شد. به طوری که بسیاری از آنان سعی کردند تا به عناوین مختلف این سیاست را مورد انتقاد قرار دهند.

سایت یاهو (yahoo) در صفحه اصلی خود طی خبری علیه این تدبیر رهبر معظم انقلاب موضع گرفت. این سایت صهیونیستی در خبر خود از ناراحتی سازمان بهداشت جهانی از افزایش جمعیت ایران خبر داده و با بیان نظرات تعدادی از پزشکان ایرانی مقیم کشورهای غربی، سیاست های افزایش جمعیت در ایران را مورد انتقاد قرار داد.

بی بی سی فارسی (BBC Pershian) هم در واکنش به این سیاست مدبرانه، با توسل به نظریه مالتوس با بزرگنمایی کردن مسئله آب در کشورمان و نیز تلقی بیکاری در میان جوانان به عنوان یک معضل مزمن، افزایش جمعیت را به معنی تشدید مشکلات موجود و زمینه ساز ایجاد بحران های اجتماعی و اقتصاد داخلی وحتی درگیری های منطقه ای در آینده دانست.

رادیو فردا( radiofarda):  ناراحتی خود را اینگونه ابراز نمود: «کم نبوده اند کسانی که علاقه و تاکید رهبر جمهوری اسلامی را با اهداف و مقاصد دیگری، از افزایش جمعیت مسلمانان به ویژه شیعیان گرفته تا تأمین نیروی نظامی برای جنگ ها و درگیری های احتمالی ایران در آینده و تغییر کارکرد و نقش اجتماعی زنان حاضر در جامعه به مادران در خانه ها توضیح داده و تفسیر کرده اند.»

دویچه وله( Deutsche Welle): در واکنش به مباحث افزایش جمعیت در ایران و لزوم توجه بیشتر مادران به خانواده و فرزندآوری نوشت: « نگاه کلی حاکمیت، حذف زنان از جامعه است».

 

از تغییر در سبک زندگی مسلمانان تا کاهش جمعیت شرق آسیا

آمریکا و صهیونیسم با تغییر در سبک زندگی مسلمانان و تمرکز ویژه بر روی زنان سعی نموده است تا از افزایش جمعیت مسلمانان جهان بکاهد از جمله سیاست های آنان در جهت تبدیل زندگی مردم به مدل غربی، طرح توسعه دمکراسی و آزادی و حقوق بشر به ویژه برای زنان و جذب آنها به بازار کار و اشتغال، تغییر سبک زندگی مطابق مدل و سبک زندگی غربی با عنوان آزادی و استقلال زن و رشد اجتماعی او، فشار اقتصادی بر خانواده ها با توسعه فرهنگ مصرف گرایی و احساس عدم رضایت از امکانات و وضع موجود، با این تأکید که تعداد فرزندان مانع رفاه و آرامش است،گسترش سیطره فردگرایی و لذت طلبی و تأکید بر اهمیت منافع فردی بر منافع خانوادگی و اجتماعی و حاکمیت فرهنگ اومانیسم و نفی دین در فرهنگ عمومی جامعه بوده است.

 

"رئیس مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور"، "میانه سنی کشور"  را تا سال 1430 این گونه پیش بینی نموده است

البته این تغییر نگرش ها ، ارزش ها و شیوه زندگی مردم کشورهای اسلامی و از جمله ایران، باعث شد تا نرخ رشد جمعیت در ایران از میزان 9/3 درصد در سال 1365 به 29/1 درصد در سال 1390 کاهش یابد. به طوری که"دکتر محمودی"؛ جمعیت شناس و "رئیس مؤسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور"، میانه سنی کشور"  را تا سال 1430 این گونه پیش بینی نموده است:

میانه سنی کشور ما در سال 2000 م حدود 22 سال بوده است، این عدد در سال 2010 م به 27 سال و در سال 2013 م به حدود 28 سال رسیده است و پیش بینی می شود در سال 2025 م میانه سنی جمعیت ایران به 36 سال برسد. یعنی نصف جمعیت کشور بالای 36 سال و نصف دیگر آن پایین 36 سال خواهد بود و همچنین در سال 2050 م یا 1430 ه. ش میانه سنی در ایران به 47 سال خواهد رسید. یعنی حدود 10 سال بیشتر از میانه سنی جهان است زیرا میانه سنی در آن سال در جهان حدود 38 سال خواهد بود.

 

نقش مدیریت جهادی و فرهنگی در راستای اجرای سیاست های افزایش جمعیت

بدون شک نقش مدیریت جهادی و فرهنگی در راستای اجرای سیاست های افزایش جمعیت، غیرقابل انکار است، ایجاد فضای فرهنگی در جهت ارتقاء بینش اقشار مختلف جامعه در راستای افزایش جمعیت کشور می طلبد تا  این گونه فعالیت ها از سوی مدیران فرهنگی کشور صورت گیرد.

• برگزاری کارگاه های با کیفیت بالای آموزشی و بصیرتی با موضوعات مختلف اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی در جهت ارتقای آگاهی جوانان مجرد در جهت تشکیل ازدواج های آسان و پایدار توسط عالمان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی

• برگزاری کارگاه های با کیفیت بالای آموزشی و بصیرتی با موضوعات مختلف اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی در جهت ارتقای آگاهی زوج های جوان در جهت تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، توسط عالمان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی

• تهیه سریال و فیلم هایی مطابق و متناسب با سبک زندگی اسلامی با موضوع فرزندآوری ، نفی مصرف گرایی، تقویت فرهنگ قناعت، نفی فردگرایی و ترویج اهمیت استحکام خانواده، تقویت فرهنگ دینی، ترجیح مصالح خانوادگی بر مصالح فردی در جهت کاهش نرخ طلاق در جامعه

• نمایش دادن جامعه ای با جمعیت سالخورده و نشان دادن تبعات و تهدیدات فرهنگی و اقتصادی این جامعه  از طریق رسانه ملی

• ایجاد تسهیلات ویژه بانکی برای جوانانی که تازه می خواهند وارد بازار کار شده و خود کارآفرین باشند.

• برنامه ریزی و تدوین دروس دانشگاهی با موضوع کارآفرینی (آموزش ایجاد اشتغال فردی و گروهی به دانشجویان)

• تشویق واقفین به وقفِ دوساله، 5ساله خانه به زوج های جوان

 

اسلام و مسئله جمعیت

در تاریخ داریم که " بَکربن صالح" نزد امام موسی بن جعفر(ع) آمد و گفت: پنج سال است که از فرزندآوری اجتناب می کنم؛ زیرا از روزی دادن به آن عاجزم. امام فرمودند: شما بچه بیاور، خداوند روزی اش را می رساند.

اسلام به مسئله جمعیت هم در جهت سعادت بشر نگاه می کند بنابراین هم از بعد کمی و هم کیفی به این موضوع توجه دارد و بر افزایش جمعیت کیفی تأکید می کند.

امیدواریم قوای سه گانه در کنار مدیران فرهنگی کشور گام های مؤثری را در اجرای سیاست های افزایش جمعیت برداشته و کشور اسلامی مان را از بحرانی که آن را تهدید می کند برحذر دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۲
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی