راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پشت پرده تخریب‌بقاع‌متبرک‌اهل‌بیت(ع) چیست؟

هشتم شوال 1344 هجری قمری سالروز تخریب بقاع متبرک ائمه بقیع علیهم السلام است . به همین بهانه نگاهی دقیق به علت این اقدامات توسط وهابیت نموده و سعی بر کشف جریان پشت پرده این دست اقدامات داریم .


گروه بصیرتی شاخص؛ با مطالعه  و رجوع به منابع فقهی اهل سنت احادیث فراوانی در وجوب و استحباب زیارت قبر پیامبر (ص) وجود دارد، که از علمای مذاهب اربعه ی اهل سنت صادر شده است .


یقیناً هیچ یک از علمای اهل سنت نمی پذیرند و نپذیرفته اند که  ابن تیمیه که پدر ظاهری وهابیت به حساب می آید با یک جمله که "همه ی احادیثی که در خصوص زیارت قبر پیامبر (ص) آمده ضعیف و جعلی است پس سفر به قصد زیارت هم حرام است" بخش عمده ای از باورهای عمیق اهل سنت را که در صحاح سته آمده زیر سوال ببرد و فقه مذاهب اربعه را به تمسخر بگیرد.



البته در بررسی تفاوت بین فقه مذاهب اربعه و فقه وهابیت به بیش از پنجاه مورد اختلاف در موارد و عقاید اصلی برمیخوریم که بر همین اساس است که عده ی زیادی از علمای طراز اول اهل سنت و صاحب کرسی در الازهر اساساً وهابیت را جزئی از اهل سنت نمیدانند. 



در این مجال قصد پرداختن به این موارد و نظرات علمای دو طرف را نداریم و این بحث تنها از آن جهت مطرح  شد که خوانندگان محترم بدانند که ممنوعیت زیارت بقاع متبرک برآمده از فقه مذاهب اربعه اهل سنت نبوده بلکه بدعتی است مانند بدعتهای بسیار دیگر از فقه مجهول الهویه وهابیت که دارای فتواهای عجیب و غریب زیادی مانند ممنوعیت خوردن گوجه فرنگی ، حرام بودن دست زدن زنان به میوه های خیار و موز ، حرام بودن حضور زیر باد کولر بدون حضور همسر، حرام بودن دوچرخه سواری و ... است .



با این وصف ، این شدت و همت وهابیت در تخریب بقاع متبرک اهل بیت (ع) و حتی تلاش در تخریب حرم پیامبر (ص) که منجر به رسوایی بزرگی در وهابیت شده ( خوبست خوانندگان محترم در فضای مجازی تصویر جنازه چسبیده بر بالای حرم پیامبرص را مشاهده نمایند)، چه دلیلی دارد و پشت پرده توجیه غیر منطقی کفر زائرین چه نقشه ای وجود دارد ؟ چرا که دنیای اهل سنت امروز بارها و بارها بصورت شفاهی و مکتوب در آثار علمای طراز اول شیعه دیده است که هدف زائرین از زیارت قبور اهل بیت (ع) و اولیاء الهی هرگز خواستن حاجت از آن ذوات پاک نبوده ، بلکه منظور شفیع قرار دادن آبرومندان درگاه الهی است ، لذا با وجود دنیای وسیع رسانه دیگر این سخن رسوای وهابیت که شیعیان از امامان خود حاجت میخواهند برای هیچکس پذیرفته نیست. 



اما پشت پرده جریان : 



مستر همفر جاسوس حرفه ای انگلستان که حدود سیصد سال پیش با کشف موجودی بنام عبدالوهاب و با آموزه های کفرآمیز ابن تیمیه توانست فرقه ی ضاله وهابیت را راه اندازی کند، با نگاهی دقیق نقاط اوج و سپرهای دین مبین اسلام را یافته و برای مقابله با هر کدام طرحی پیشنهاد کرده است . بعنوان مثال در خصوص بنیاد خانواده و موضوع حجاب و حیا ، پیشنهاد کرده که زنان مسلمان را به هر طریقی از پوشش چادر خارج کنید که این پوشش مانع رسوخ هرگونه تهاجم فرهنگی است و بعد پیشنهاد کرده که خارج کردن زنان مسلمان از چادر و تحریک جوانان میتواند موجب رواج بی حیایی و تسلط غرب بر اسلام شود.





 



 در خصوص پشتوانه معنوی و اقتدار مسلمین نیز پیشنهاداتی دارد که بخشی از آن پیرامون موضوع مورد بحث این مقاله می باشد. او با پرداخت به موضوع امام حسین (ع) تئوری خود را مطرح می نماید .به اعتقاد این جاسوس انگلستانی که سالها در حوزه های علمیه اهل سنت درس خوانده ، وجود ارتباط بین شیعیان و امام حسین (ع) اصلی ترین دلیل شجاعت و آزادگی شیعیان است یعنی شیعه با نگاه به رفتار و احادیث آن امام همام هرگز تن به ذلت و  سازش با ستمکار نمیدهد. به همین دلیل تا زمانی که بقاع متبرک اهل بیت (ع) و اصحاب و یاران باوفا و با معرفت آنان محل تردد مسلمین باشد، درسهای زندگی بخش آنان نیز در زندگی مسلمانان جریان و شریان دارد ، تا وقتی که مسلمانان قبر حجر بن عدی را میبیندد و در آن تردد میکنند با همه خون و پوست خود درس شجاعت و مقاومت بر سر حق تا پای جان را مرور میکنند و تا زمانی که مقبره زینب (س) در منظر  و مرآی مسلمین است ، ستیز با ستمکار و ظالم در جان مسلمین جاری میشود. این اصلی ترین و مهمترین علت دشمنی جریان وهابیت در لباسهای مختلف سعودی ، القاعده ، جیش العدل ، النصره و داعش با حرمهای متبرک اهل بیت (ع) و اصحاب و یاران آنان می باشد. 



هرچند تاریخ بارها و بارها نشان داده که مخالفت با این ذوات مقدس رسوا کردن خود و مشهورتر کردن آنان است ، لیکن وظیفه مسلمین در آگاه سازی جامعه و مقابل با این جریان منحط همواره باید مد نظر قرار گیرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۱۷
حبیب غفاری

نظرات (۱)

Blimey Brian, you’re right, this is your third time on! Memory’s not what it was you know. Too much abuse when I was younger I gu#78.I&es21s;ll ask Dave the question when I speak to him. I might do it today at the end of the show live if I can get him. Congratulation on Janal, terrific result.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی