راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۲ ق.ظ

برادرت را شاد کن

برادرت را شاد کن  

نجاشى مردى دهقان و حاکم اهواز و شیراز بود، یکى از کارمندانش به امام صادق (ع) عرض کرد: در دفتر نجاشى خراجى به عهده من است و او مؤمن و فرمانبردار شماست اگر صلاح بدانید برایم باو توصیه‏ئى بنویسید، امام صادق (ع)  نوشت: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ برادرت را شاد کن تا خدا ترا شاد کند. 

او نامه را گرفت و نزد نجاشى آمد، زمانى که در مجلس عمومى نشسته بود، چون خلوت شد نامه را به او داد و گفت: این نامه امام صادق (ع) است، نجاشى نامه را بوسید و روى دیده گذاشت و گفت: حاجتت چیست؟ گفت در دفتر شما خراجى بر من است، نجاشى گفت: چه مقدار است؟ گفت: ده هزار درهم، نجاشى دفتردارش را خواست و دستور داد از حساب خود او بپردازد و بدهى او را از دفتر خارج کند و براى سال آینده هم همان مقدار بنام نجاشى بنویسد، سپس باو گفت: آیا ترا شاد کردم؟ 

  
گفت: آرى قربانت، آنگاه دستور داد به او مرکب و کنیز و نوکرى دهند و نیز دستور داد یک دست لباس به او دادند، و در هر یک از آنها می گفت ترا شاد کردم؟

 او می گفت: آرى قربانت، و هر چه او می گفت آرى نجاشى می افزود تا از عطا فراغت یافت، سپس گفت: فرش این اتاق را هم که رویش نشسته بودم هنگامى که نامه مولایم را به من دادى بردار و ببر و بعد از این هم حوائجت را پیش من آر. مرد فرش را برداشت و خدمت امام صادق (ع)رفت و جریان را چنان که واقع شده بود گزارش داد،

حضرت از رفتار او مسرور می شد مرد گفت: مثل اینکه نجاشى با این رفتارش شما را هم شادمان کرد؟

 فرمود: آرى بخدا، خدا و پیغمبرش را هم شاد کرد.
اصول کافى- ترجمه مصطفوى، ج‏3، ص: 273 و274.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۶
حبیب غفاری

نظرات (۱)

سلام
فرهیختگی از وبتون میباره...
با شعر جدیدم(رفتی و با خود نگفتی عشق طردم میکند...)به روزم.
از نطراتتون نهایت استفاده رو میکنم.
دردفروشی(paimstore.blog.ir)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی