راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴ ب.ظ

بررسی جرائم سران فتنه از منظر علم حقوق

بررسی جرائم سران فتنه از منظر علم حقوق

اقدام علیه امنیت ملی با«ببخشید» حل نمی‌شود

افسران - اقدام علیه امنیت ملی با«ببخشید» حل نمی‌شود


به نقل از رسا نیوز، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها میزگرد بررسی جرائم سران فتنه از منظر علم حقوق در غرفه خبرگزاری تسنیم برگزار شد.



براساس این گزارش، در این مراسم دکتر اخوان‌فرد، دکتر اصلانی و دکتر ربیعی از حقوق‌دانان برجسته کشور و اساتید رشته حقوق در دانشگاه‌ها به پاسخ خبرنگاران درباره جرائم فتنه‌گران پرداختند.



دکتر اخوانی فرد، استاد حقوق دانشگاه تهران با اشاره به تلاش برخی از رسانه‌ها برای از یاد بردن حوادث تلخ مربوط به سال 88 بیان داشت: در این فتنه افزون‌بر خسارات جانی و مالی زیادی به افراد، امنیت ملی زیر سؤال رفت.



وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره دلایل حصر موسوی و کروبی بیان داشت: جرایم این آقایان به دو بخش مباشر جرم(مرتکب اصلی) و سبب آنها در مباشرت مطرح می‌شود؛ برای نمونه شاید در ظاهر افراد را نکشته باشند ولی با صدور اطلاعیه‌های مختلف عواطف مردم را تحریک کرده و سبب این حوادث شدند.



استاد حقوق دانشگاه تهران تأکید کرد: در عاشورای سال 88 حوادث تلخی از سوی عوامل فتنه رخ داد.



اخوانی فرد با تأکید بر این‌که اقدام علیه امنیت ملی با یک ببخشید حل نمی‌شود، گفت: شورای عالی امنیت ملی از سران سه قوه، سران نظامی و امنیتی کشور تشکیل می‌شود و قوانین تصویبی آن باید اجرا شود، تمام این دستگاه‌ها نیز با حصر به نقطه مشترک رسیدند.



وی افزود: حصر نیز براساس قوانین برای جلوگیری از گسترش جرم صورت می‌گیرد؛ مسلما حصر این افراد قانونی بوده و نظام درباره آنها رأفت به خرج داده است.



این استاد حقوق با تأکید بر توجه به تمام جوانب فتنه گفت: اگر به امنیت ملی ضربه‌ای وارد شود مسلما اثرات جبران ناپذیری متوجه کشور می‌شود که با عاملان آن باید مقابله و برخورد کرد.



وی با اشاره به بیانیه جمعی از حقوق دانان نسبت به جرایم مشهود سران فتنه خاطرنشان کرد: هنوز با گذشت 5 سال از صدور این بیانیه به آن پاسخی داده نشده است. کشتن افراد، آتش زدن بانک‌ها، حمله به عزاداران حسینی جرم نیست؟.



محمد ربیعی نیز در بخش دیگری از این میزگرد وظیفه شورای عالی امنیت ملی را تأمین امنیت کشور دانست و بیان داشت: این شورا از نظر جایگاه دومین رتبه را در کشور پس از جایگاه رهبری دارد، در تمام کشورها نیز امنیت ملی در درجه اول اهمیت قرار دارد.



این استاد برجسته حقوق کشور با اشاره به اعلام زودهنگام پیروزی موسوی در انتخابات خاطرنشان کرد: جرائم سران فتنه مشهود است، آنها با صدور اعلامیه‌های مختلفی عواطف مردم را تحریک کرده و بر خلاف منافع ملی قدم برداشتند و شورای عالی امنیت ملی نیز به این نتیجه رسید که آنها باید در حصر باشند.



وی افزود: حتی یکی از سران فتنه نظام را به آزار در زندان‌ها متهم کرد، طبق موازین حقوقی فرد وقتی موضوعی را بیان می‌کند باید آن را ثابت کند اگر نتواند ثابت کند باید عواقب جرم خود همانند شلاق را نیز بپذیرد.



دکتر فیروز اصلانی دیگر حقوقدان شرکت‌کننده در این نشست نیز با اشاره به برخورد دوگانه سران فتنه با نتایج انتخابات اظهار داشت: برخی از مدعیان قانون پس از انتخابات فرآیند قانون را نپذیرفتند.



وی افزود: از افراد مدعی وجود خلاف در انتخابات باید پرسید اگر فرآیند انتخابات را قبول ندارید چرا پیش از اعلام آرا پیروزی خود را اعلام کردید، اگر هم نسبت به شمارش آرا اعتراض داشتند چرا پس از اعلام نتایج به قوه قضاییه مراجعه نکرده و به خیابان‌ها ریخته و به قتل، تخریب دست زدند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۵
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی