راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۲ ب.ظ

بیماری خطرناک فراموشی سیاسی


بیماری خطرناک فراموشی سیاسی

به مناسبت 16آذر روز دانشجو

تاریخ هر ملتی دارای خاطرات فاخری است که گاه نقش فرهنگ ساز در آن ملت و مردم را دارد. خاطراتی که برگرفته از مظلومیتها ، ظلم ستیزیها ، کسب افتخارات و... است که فراموش نشدنی است و از یاد بردن آنها مانند برداشتن قطعاتی از یک پازل میتواند موجبات خلاء های فرهنگی را فراهم نماید.

گروه بصیرتی صالحین؛ 16 آذر ماه هر سال ، یاد آور مبارزه ی جوانان پور شور ایرانی بر علیه استبدادی است که در طول تاریخ همواره صدمات و آسیبهای جدی را بر پیکره ی ایران عزیز وارد نموده است . بریتانیا ، کشوری که در زمانی بصورت رسمی به اصطلاح خود انگلیسی ها آفتاب در سرزمینشان غروب نمیکرد ، وقتی نتوانست ایران را مانند هند و اسکاتلند و ... فتح کند وارد برخورد دیگری شد ، برخوردی  که تبعات بسیاری را شامل حال مردم مظلوم اما غیور ایران نمود .

 استفاده از پادشاهان بی عرضه و یا مبهوت زرق و برق غرب شده ، ایجاد جریان به اصطلاح روشنفکری منورالفکرهایی که اساسا فکری جز از سر تا پا غربی شدن نداشتن بلاهایی بر سر ایران آورد که تا سالها جای زخمهایشان التیام نیافت و بعضا هنوز صدمات آنها پابرجاست .

 از هلوکاست ایرانی در جنگ جهانی اول و کشته شدن بیش از نه میلیون نفر از ایرانی که در روزهای اولیه جنگ رسما اعلام بی طرفی کرده بود بوسیله ی غارت غلات و رواج دو بیماری آنفولازا و وبا  ، تا همکاری و طرح ریزی با آمریکا در جریان 28 مرداد و جلوگیری از موفقیت مردم در سرنگونی پهلوی دوم ، و از تحریک و کمک به عراق بر ای حمله به ایران اسلامی تا ایجاد جریان شیعی لندن نشین به دست فرد معلوم الحالی به نام سید صادق شیرازی و اذنابش ، همه و همه باز هم بخشی از تلاشهای این کشور استعمکار گر در ضربه زدن به ایران است . مقام معظم رهبری اخیرا در خصوص جریان مذاکرات از این کشور بعنوان حیله گر ترین عضو مذاکره نام بردند.

 

یکی از حیله گری های این استعمار پیر که با کمک آمریکای جهانخوار و شیطان بزرگ و توسط دنباله های به اصطلاح روشنفکری غربی در ایران چند سالی است در حال اجراست ، برخورد معکوس با ماجرای 16 آذر ماه سال 1332 می باشد. در سال 1332 دانشجویان شجاع و از جان گذشته با آگاهی از صدمات انگلستان و آمریکا و برای  مبارزه با راه اندازی سفارت بریتانیا و مقابله با حضور نیکسون آمریکایی در ایران ، بدون ترس و ملاحظه ی ابرقدرتی آنها و حتی تهدیدات دولت حاکم اعتراضات خود راسازمان داده و در این راه سه شهید تقدیم نمودند . در دوره ی اصلاحات و با شعار به اصطلاح گفتگوی تمدنها تلاشهای زیادی برای تغییر محتوای برخی موضوعات مانند تسخیر لانه جاسوسی، آتش زدن پرچم شیطان بزرگ و انگلیس و... و از جمله استحاله ی جریان 16 آذر صورت گرفت . عجیب این جاست که دانشجویان طرفدار اصلاحات به دفاع از ترویج فرهنگ غربی آشوبهایی را در دانشگاهها ایجاد نمودند بدون اینکه حتی اشاره ای به علت نامگذاری 16 آذر نمایند.

بیماری فراموشی سیاسی ، و یا شاید تمارض به فراموشی سیاسی بیماری خطرناکی است که بنیانهای فرهنگی ملتها را مورد هدف قرار داده و تکیه گاه های مبنایی فرهنگی را تخر یب میکند. حرکت دانشجویان طرفدار اصلاحات که امروز نیز همان اتاق فکر همان نوع برنامه ها را دوباره در حال طراحی و سازماندهی است ، نه شباهتی به گفتگوی تمدنی داشت و نه امروز میتواند در راستای جهان بدون جنگ ، شعار دولت تدبیر است باشد. جهان بدون جنگ و گفتگوی تمدنها زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که همه ی کشورها و در قدم اول ابرقدرتهای نظامی و اقتصادی آن را بپذیرند در غیر اینصورت جهان بدون جنگی که آن را تنها کشورهای مظلومی مانند ایران قبول کنند میشود باز کردن راه برای دشمن و خلع سلاح کردن خود که یقینا اتفاق معقول سیاسی نیست .


 

بنظر میرسد آنچه امروز نیاز دانشجوی غیور و انقلابی ایران اسلامی است ، بر عکس جریان غلط اصلاحات اتفاقا دقت در مبنای تشکیل روز دانشجو و تلاش در تحقق خواستگاه و آرمان دانشجویان سال 32 می باشد.

 

از آقای فرهادی بعنوان وزیر علوم دولت ، توقع می رود تا با هوشیاری و دقت در مبانی ریشه دار 16 آذر تدابیر لازم جهت جلوگیری از اقدامات عده ای غرب زده و بلکه غرب پرست و ایجاد فضایی مانند دوران آقای معین را برنامه ریزی کرده و خود بعنوان وزیر جمهوری اسلامی باردیگر اهداف حقیقی روز دانشجو را رونمایی نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۶
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی