راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲ ب.ظ

عفو و گذشت در گفتار و عمل رئیس جمهور

عفو و گذشت در گفتار و عمل رئیس جمهور

افسران - عفو و گذشت در گفتار و عمل رئیس جمهور


اخیرا در برخی محافل به بیان حوادث تارخی با مضمون در جامعه می‌پردازد از جمله سخنان ایشان در ارتباط با پذیرش توسط امام حسین علیه السلام و همچنین بخشش وحشی توسط پیامبر اسلام.
رییس جمهور در سخنرانی که در دیدار شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی و مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز صلی الله علیه و آله ایراد کرده بود گفت: «پیامبر حاکمی است که اهل گذشت است و می‌گذرد، پیامبر(ص) حافظه‌ای روشن دارند، فراموش نمی‌کنند اما اهل انتقام نیستند. ایشان مکه را هرگز از یاد نبردند اما شاهکار اخلاقی ایشان فتح مکه و عفو سراسری بود. پیامبر(ص) حتی با آنکه عموی گرامی‌اش را بسیار دوست داشتند اما از وحشی هم گذشتند و او را هم عفو کردند».

به نظر شما هدف رییس جمهور از بیان این مطالب چیست؟

وحشی غلامی حبشی بود که در جنگ احد از طرف مامور به کشتن رسول خدا (ص) یا امیرالمومنین (ع) و یا حمزه بن عبدالمطلب شد که در نهایت این مأموریت را با کشتن حضرت حمزه به پایان رسانید. پس از شهادت حضرت حمزه، پیامبر (ص) خون وحشی را هدر اعلام کرد اما پس از توسط پیامبر و اعلام این مطلب که هر که ایمان بیاورد مورد بخشش قرار می گیرد، به اسلام گروید و مورد بخشش قرار گرفت اما پیامبر به او گفت دیگر جلوی چشم من نیا!
برخی‌ معتقدند آقای تلاش دارد با بیان برخی وقایع تاریخی، همسان سازی موضوعی کرده و آنها را به مسائل امروزی از جمله بخشش افرادی که در فتنه 88 نقش داشته اند پیوند دهد. برخی رسانه‌های خارجی و داخلی نیز با برجسته‌سازی این دسته از سخنان رییس جمهور آن را به و مرتبط می‌دانند.

به نظر شما چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین فتنه گران و وحشی و برخورد با آنها وجود دارد؟

گروهی نیز معتقدند این سخنان با ادبیاتی که رییس جمهور در مواجهه با منتقدین به‌کار می‌برد در تناقض است و منتقدان دولت در حوزه‌های مختلف از مذاکرات هسته‌ای و مسائل اقتصادی گرفته تا مسائل ارزشی و انقلابی، از نمایندگان مجلس تا علما، کارشناسان و دانشجویان نه تنها روی خوش از ایشان ندیده اند بلکه با ادبیات تقابلی مواجه شده‌اند.

نظر شما درباره گفتار و عمل رییس جمهور در موضوع بخشش و همدلی چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۳
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی