راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۰۳ ب.ظ

آمریکا و ۵+۱ به دنبال عملیات فریب

آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه:

آمریکا و ۵+۱ به دنبال عملیات فریب

خطیب جمعه تهران از حضور شکوهمند و دهها میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و این حضور را نشانه ای از به جای آوردن شکر خداوند و بیعت مجدد با آرمانهای انقلاب اسلامی دانست.


به گزارش صالحین، آیه الله سید احمد خاتمی افزود: یک مبنای مردم برای حضور در راهپیمایی، شکرگذاری از درگاه خداوند بود برای آنکه 36 سال پیش رژیمی اسلام ستیز، اخلاق و عفت ستیز و آزادی و استقلال ستیز را سرنگون کردند.


وی از پخش مستندهای سیما در دهه فجر برای معرفی بیشتر رژیم سراسر ظلمت و وابسته طاغوت برای آگاهی نسل چهارم انقلاب قدردانی کرد.



خطیب جمعه تهران افزود: مبنای دوم مردم برای حضور در این راهپیمایی شکوهمند بیعت بود به این معنا که بگویند ما در صحنه دفاع از نظام اسلامی حضور داریم.



امام جمعه موقت تهران گفت: مردم در این راهپیمایی به صورت عملی با ولی فقیه و آرمان شهیدان بیعت کردند.



وی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی را زنده بودن آن دانست و گفت: همه انقلابها به مرور زمان از شور و نشاطشان کاسته می شود اما راهپیمایی 22 بهمن در سال 93 همان شکوهی را داشت که راهپیمایی سال 58 و این مایه اعجاب است.



احمد خاتمی در این زمینه به تحلیل یکی از جامعه شناسان امریکایی اشاره کرد که می گوید تحقیقاتش نشان می دهد که همه دکترین ها و نسخه های حکومتی بعد از پدید آمدن به مرور رنگ باخته اند اما دکترین ولایت فقیه امام خمینی (ره) نه فقط کم رنگ نشده بلکه در گذر زمان بر اهمیت آن افزوده شده و ملت های درگیر را هم به خود جذب کرده است.



وی افزود: در واقع راز ماندگاری این انقلاب آن است که اغلب انقلابها، انقلاب از بیرون بود اما انقلاب اسلامی انقلابی از درون بود و مردم با انگیزه و اعتقاد برای پرچم توحید به میدان آمدند.



احمد خاتمی به فراگیری و گستردگی راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: در هزار شهر و پنج هزار روستا از مرکز تا منتهی الیه مرزهای کشور همه مردم آمده بودند و حضورشان تا دو و سه برابر سال پیش و یا دستکم نظیر سال پیش بود.



وی افزود: با وجود آنکه در خوزستان مشکل ریزگردها وجود داشت و دمای هوا در برخی از شهرها به زیر صفر می رسید و در برخی نیز با بارش باران همراه بود اما مردم آمدند و از جهت کیفی نیز همه سلیقه ها و همه نسلهای انقلاب حضور داشتند و جشنی ملی به معنای واقعی کلمه را رقم زدند.



هر کس در مقابل شعار مرگ بر امریکا بایستد ، منزوی می شود



خطیب موقت نمازجمعه  تهران گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال پیام زیادی داشت که از جمله آن وفاداری و خستگی ناپذیر بودن ملت ایران بوده است.



خاتمی افزود: مردم در این راهپیمایی گفتند اگرچه مشکل و گرفتاری داریم اما از انقلاب خود حمایت و پاسداری می کنیم و مهم ترین پیام راهپیمایی امسال پیام عزت و ذلت ناپذیری بوده که شایسته تجلیل است.



وی اضافه کرد: در راهپیمایی امسال دو شعار تازه هم دیده شد و آن شعار " نه تحریم - نه ذلت - مذاکره با عزت" و "پاسخ هر گزینه روی میز - مرگ بر آمریکای اسلام ستیز" بوده است ، البته مردم ما هر سال نفرت از آمریکا را به نمایش گذاشتند اما نفرت امسال بیشتر از گذشته بود یعنی نفرت از عمق جان بود و وقتی می گفتند" مرگ بر آمریکا"  بند بند وجودشان آن را می گفت.



حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت: شعار شما مردم ریشه در دو ماه عزاداری برای حسین فاطمه (س) دارد و با درسی که از عاشورای حسین گرفتند ، کشور روی ذلت را نخواهد دید.



وی افزود: می خواهم مطلبی را به کسانی بگویم که گاه گاهی خیالاتی می شوند و گوشه و کنار می گویند در 13 آبان مرگ بر آمریکا نگویید و انها بدانندکه تا آمریکا و شیطنت هایش هست ، این شعار با شکوه خواهد ماند و هر کس بخواهد در مقابل این شعار بایستد ، منزوی خواهد شد.



خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت : ‌آخرین پیام راهپیمایی امسال این است که مردم به مسئولان گفتند ما مرد و مردانه در صحنه حاضر هستیم از این رو تشکر از این مردم بایسته است و تشکری که مسئولان می توانند از این مردم داشته باشند خدمت کریمانه و بیشتر با حفظ کرامت و بزرگی این مردم است.



حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: مسئولان  محبت و مهرشان را به مردم بیشتر کنند و و زمانی که عصبانی هستند سخن نگویند زیرا در حال عصبانیت گاهی سخنی گفته می شود که در شأنشان نیست ، ما مسئولان خود را دوست داریم و می خواهیم آنان را در اوج ببینیم ، نیش و کنایه در شأن مسئولان عالی نظام نیست و ضرر آن به جامعه سرریز می شود.



صاحبان قلم نیش و کنایه نزنند



وی گفت: صاحبان قلم و بیان ، حریم مردم را حفظ کنند و روی اعصاب مردم راه نروند ، گاهی چاشنی برخی مقاله نویس ها ، نیش و کنایه است؛ منطقی بنویسید و انتقاد کنید اگر چه دوره این که با نیش و کنایه از کسانی عبور کنید گذشته است از این رو منطقی و طوری بنویسید که در شأن ملت باشد.



حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این روزها آمریکایی ها جسورانه و بی ادبانه حرف هایی زدند که در خور شأن آنهاست از جمله یکی از مقامات آمریکایی به نام دیوید کوهن گفته که تحریم های اقتصادی دست ایران را بسته است ، آنها گیر افتادند و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با دست های بسته در مذاکرات حاضر می شود.



حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: راهپیمایی شما مردم تودهنی به این یاوه سرایی ها بود و نشان داد که ملت ایران گیر نیفتاده است و دست بسته نیست بلکه ملت ما مدبرانه و با دقت برنامه های خود را دنبال می کند.



توافق هسته ای تنها در یک مرحله



وی گفت:‌ در این باره سه نکته می توان گفت که نکته نخست این است در قضایای هسته ای ، 1+5 و به ویژه آمریکا در پی عملیات فریب بودند همان فریبی که سر فلسطینی ها درآوردند و با قرارداد اسلوو توافق بر روی کلیات کردند و گفته اند که به تدریج سر جزئیات می رویم که با گذشت 22 سال از آن توافق یک گام به جلو نرفتند.



حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی افزود:‌ آنها می خواستند همین گام را در عرصه هسته ای داشته باشند یعنی اول سراغ کلیات بروند سپس سراغ جزئیات ، اما باید گفت در کلیات دعوا نیست زیرا در قرارداد ان پی تی  همه اینها آمده است بلکه آنچه مسئله ساز بوده ، جزئیات است که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند "در یک مرحله همه چیز تمام شود" و همین موضوع کافه آنها را به هم ریخت.



حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی گفت:‌ رهبری فرمودند توافقات باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات بوده و مفاد آن روشن ، واضح و غیرقابل تفسیر باشد و به گونه ای نباشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد در قضایای مختلف بهانه جویی کند ؛ خدا را شکر می کنیم که رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کنند و مردم ما نیز با تمام وجود مطیع امر رهبری معظم انقلاب هستند.



رعایت اعتدال در دفاع یا انتقاد از مذاکرات هسته ای



خطیب نماز جمعه تهران با سفارش به جوانان و تحلیلگرانی که حق آنان است از مسائل سیاسی مطلع باشند و نظر بدهند گفت: در عرصه مسائل هسته ای جلوه اعتدال یعنی دوری از افراط و تفریط را در پیش گیرند.



احمد خاتمی در تبیین افراط گفت: افراطی کسی است که بگوید این توافق، فتح الفتوح و پیروزی بزرگ بود، خیر اینگونه نیست، آن یک حرکت عادی در سیاست خارجی ما بود، که انجام گرفت.



وی ادامه داد: تفریط این است که کسانی بنشینند و بگویند مذاکره کنندگان رفتند و کشور را فروختند، نه خیر اینهم درست نیست، آنان فرزندان این ملتند، چند بار بگویند که ما مطیع ولایتیم، چندبار بگویند ما در چارچوب اوامر ولایت برنامه هایمان را تنظیم می کنیم.



عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ اگر بخواهیم پیدا کنیم چه زمانی کشور را فروختند، آن وقت بود که دیکتاتورها در کشور حاکم بودند اما تا سایه ولایت فقیه بر سرماست که انشاالله تا انقلاب حضرت مهدی(ره) خواهد بود، کشور فروخته نشده، نمی شود و نخواهد شد.



امام جمعه موقت تهران افزود: در طول 200 سال اخیر هر وقت جنگی در کشور اتفاق افتاد، پایان جنگ از دست رفتن بخشهایی از کشور بود، اما تنها و تنها در عصر ولایت فقیه بود که 8 سال جنگ در این کشور در گرفت و به فضل خدا یک وجب از خاکمان را هم از دست ندادیم.



حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات مقامات آمریکایی در به کار بردن واژه های گیر افتادن و دست بسته بودن اشاره کرد و گفت: این واژه ها در شان آمریکایی هاست، چرا که هرجا آنها وارد شدند، با دادن تلفات زیاد، دست از پا درازتر فرار کردند.



وی خطاب به سردمداران کاخ سفید تصریح کرد: شما وارد عراق، افغانستان، سوریه و یمن شدید چی گیرتان آمد؟ الان وارد اکراین شدید نفرت مردم دامنگیرتان شد، یک روز فقط در ایران گفته می شد مرگ بر آمریکا اما دیروز همین یمنیها می گفتند الموت لامریکا.



خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: روزی که این ملت را تحریم جدید کردید، مرداد سال 91 بود وگفتید یکماه دیگر ایرانیها دست تسلیمشان را بالا می برند، یکماه بعد آن، روز قدس بود و ایرانیها به صحنه آمدند و بلند فریاد زدند مرگ بر آمریکا.



حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین گریزی به گزارش و سخنان خبرنگاران خارجی زد و گفت: آنها وقتی به ایران آمدند، گفتند تنها چیزی که در ایران ندیدیم این بود که ایران اصلا شبیه یک کشور تحریم شده نیست. این کشور، کشور امام زمان(عج) است و به یاری خداوند توطئه ها را پشت سرگذاشته و همچنان پشت سر خواهد گذاشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۵
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی