راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ

خود ارضایی

خود ارضایی

چرا از نظر اکثر سایت های خارجی، خودارضایی ضرر ندارد؟
برای یافتن پاسخ توجه به نکات زیر مهم است
1- اولا بحث درباره خودارضایی دو حوزه کلی دارد. برون دینی و درون دینی.
الف- برون دینی( علمی - تجربی): بله قبول دارم . اغلب کتب پزشکی و روان پزشکی و روان شناسی این امر را هنجار می دانند. و همگی می گویند اگر خودارضایی به صورت اعتیاد درآید و تکراری و وسواسی شود خطرات و مضرات فرد و زناشویی و...زیادی دارد.
البته تضمینی هم نداده اند که افرادی که تفننی این کار را می کنند مانند سیگار تفنن سر از اعتیاد به سیگار یا مواد دیگر درنیاورد. به عنوان مشاوری که سال هاست خدمت می کنم با افراد زیادی ( زن و و اغلب مرد) مواجه شده ام که خودارضایی آنها به اعتیاد کشیده شده و حتی بعد از ازدواج هم این مشکل ادامه داشته است.
البته بین متخصصان خارجی هم افراد و سایت هایی هستند که برای خودارضایی مضراتی قائل هستند.نظر برخی از دانشمندان مخالف در کتاب اعتیاد پنهان نوشته علی علیزاده آملی، نشر بوستان کتاب آمده است.
ب: درون دینی: وقتی ما با تدبر و تعقل و تحقیق،دین اسلام را به عنوان دینی جامع و جاوید یافتیم و دانستیم خداوند حکیم، دانا، مهربان، بی نیاز، رب، و...است و برای هدایت مخلوقش آنها را مهمل قرار نداده و از راه حجت باطنی و بیرون ( فطرت، عقل، ائمه) آنها را هدایت کرده و قرآن و اهل بیت کشتی نجات بخش است و دستورات اسلام براساس مصالح حقیقی وضع شده است هرچند ما حکمت و فلسفه همه را ندانیم لاجرم سرتسلیم فرود باید بیاوریم و بپذیریم و به آنها متعبد شویم.
حال اگر در مسیر رشد گرفتار گناهی شویم نباید به راه و راهنما شک کنیم. باید به ضعف خود اقرار کنیم و بگوییم خدایا ناتوانم دستم را در جاده لغزنده هوس بگیر و سریع به سمت حضرت حق برگردیم و تصمیم بگیرم گناه نکنیم (توبه)
3- معیار هنجار بودن: در بسیاری از کتب روان پزشکی معیار هنجار بودن را از نظر علمی کثرت گرایی و گرایش بالا به آن کار ذکر شده کما این که زمانی همجنس بازی بیماری تلقی می شد الان به خاطر گرایش برخی از کشورها هنجار تلقی می شود.
تصور یا فرض کنید گناهانی فراگیر شده است مانند غیبت یا دزدی، خودارضایی، خوش و بش با نامحرم، رعایت نکردن پوشش شرعی، شنیدن موسیقی لهوی، رفتن به مجالس شراب و رقص و...آیا فراگیر شدن آن معیار هنجار شرعی بودن هم هست؟
اگر همه پزشکان عالم موسیقی لهوی یا رعایت نکردن پوشش شرعی را بدون ضرر بدانند یعنی حکم خدا را باید تغییر داد؟
علم خداوند نامحدود است و علم ما محدود و متغیر. امروزه ثابت می شود روزانه دو لیوان چای فلان فواید را دارد، فردا مقالات زیادی در ردش می نویسند دوباره رد و تأیید و..
ولی علم دین متکی به وحی خطاناپذیر است و مراجع هنرشان استخراج احکام از منابع دین( قرآن و حدیث) است و نمی توانند به میل خود حکمی را تغییر دهند.
در تعارض علم و دین، دستورات خداوند مقدم است.
بین معیار هنجار بودن کاری از نظر شرعی، و از نظر پزشکی فرق بگذاریم
4- ازدواج با عروسک رباطی، مشروب و یا ازدواج سفید (زندگی دختر و پسر بدون عقد شرعی) در خیلی از جاها مرسوم شده آیا شرعا هم می توانیم بگوییم چون در بسیاری از کشورها هست مشکلی ندارد؟ مشکل اینجا است که معلوم نیست اگر سوار قطار تکنولوژی بشویم و از نقشه و راهنمای دین استفاده نکنیم به کجا برسیم. بعید نیست همین علم که در مکتب نظام لیبرال دمکراسی رشد می کند روزی به جایی برسد که برای سکس مثلثی و مربعی و مخمسی و مسدسی و....فواید متعددی ذکر کند کما این که امروزه برخی می گویند چرا زن باردار شود؟چرا مرد باردار نشود و برخی از جنسیت خود فرار می کنند و عمل جراحی می کنند و...
5- در چاقی و لاغری، هوش و قد و قامت و.... عوامل متعددی دخیل است؛بنابراین اگر کسی بگوید مثلا چون فلانی لاغر است به فلان مشکل مبتلا است داستانش یادآور داستان مولوی است جایی که طوطی قیاس کرد و تعمیم دارد: از قیاسش خنده آمد خلق را[1]
دانلود کتاب رهایی از خودارضایی
http://www.askdin.com/thread34758.html

پی نوشت :
.سایت انجمن گفت و گوی دینی، بخش مشاوره

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۱
حبیب غفاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی