راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2

مباحث معرفتی ، بصیرتی ، قرآنی ، اجتماعی و سیاسی

راه روشن2
بسم الله الرحمن الرحیم
با نام و یاد خداوند حاضر و ناظر این بلاگ جهت ترویج و تبلیغ مباحث معرفتی و بصیرتی ایجاد شده است امیدوارم که مفید فایده باشد

خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶ ق.ظ

بازتاب بیانات امام خامنه ای در رسانه های جهان؛

بازتاب بیانات امام خامنه ای در رسانه های جهان؛

رهبر عالی ایران آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل فرهنگ نیوز، بیانات روز گذشته رهبری معظم انقلاب در جمع معلمان با واکنش های گسترده ای از سوی رسانه های منطقه و جهان روبرو شده است. ایشان در این بیانات، اظهارات مهمی را در رابطه با مسائل داخلی، منطقه و هسته ای بیان داشتند.

در همین رابطه شبکه اسکای نیوز به اظهارات ایشان در رابطه با واکنش احتمالی ایران به هر گونه تهدیدی بر علیه تمامیت ارضی این کشور پرداخته است و آورده است که رهبر ایران درمورد تبعات هرگونه حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران به آمریکا و اسرائیل هشدار داد.

به گزارش این شبکه رهبر ایران گفت: «ملت ایران اجازه نخواهد داد که مذاکرات زیر تهدید ادامه یابد، چرا ما را تهدید می کنند و چگونه جرات این کار را دارند، می گویند اگر ما به خواسته های آنان عمل نکنیم تاسیسات ما را هدف قرار خواهند داد و این به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

آسوشیتد پرس اما به ناراحتی آیت الله خامنه ای از شیوه گفتگوی آمریکایی ها در حین مذاکره پرداخته و به نقل از ایشان آورده است که من موافق مذاکره زیر شبح تهدید نیستم زیرا این، قابل قبول نیست که همزمان با مذاکرات، طرف مقابل دائماً تهدید کند.

آسوشیتد پرس نوشت: آیت الله خامنه ای در مورد مذاکره کنندگان اتمی ایران گفته است که آنها باید خطوط قرمز و اصلی را به دقت رعایت کنند و همزمان با ادامه مذاکرات، باید از عظمت و هیبت ملت ایران نیز دفاع کنند و زیر بار هیچ تحمیل، زور، تحقیر و تهدیدی نروند.

به نوشته ی این رسانه، رهبر ایران از آمادگی کشورش جهت پاسخ گویی به حملات احتمالی آمریکا خبر داده و اظهار داشته که عصر حملات یک سویه به پایان رسیده و جمهوری اسلامی آماده است تا هر اقدام آمریکا را به شدیدترین شکل ممکن پاسخ دهد. به نوشته ی تحلیل گر این رسانه احتمالا اشاره آیت الله خامنه ای به منافع آمریکا در سطح منطقه است که می تواند از سوی ایران مورد تهدید قرار گیرد. ناوگان پنجم دریایی آمریکا هم اکنون در بحرین است و شماری از نظامیان این کشور در عراق، افغانستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حضور دارند.

صدای آمریکا اما سخنان رهبری معظم انقلاب در رابطه با تمایل ایشان به وضع توافق را تیتر خود کرده و به نقل از ایشان آورده است که : «ما تمایل داریم که مذاکرات به سرانجام برسد و تحریم ها برداشته شوند اما این بدان معنا نیست که اگر تحریم ها برداشته نشوند، ما نمی توانیم کشور را اداره کنیم.»

الجزیره انگلیسی نیز به سخنان رهبری انقلاب مبنی بر رعایت اصول از سوی مذاکره کنندگان ایرانی و عدم گفتگو زیر سایه تهدید پرداخته و بیان داشته است که احتمالا منظور ایشان اشاره به اظهارات نقل شده از یک مقام نظامی آمریکایی درباره امنیت کشتیرانی در خلیج فارس و سخنان چندی پیش وزیر دفاع آمریکا، اشتون کارتر است.

وزیر دفاع  ایالات متحده آمریکا حدود یک‌ماه پیش در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی تهدید کرده بود که چنانچه مذاکرات هسته‌ای با ایران به یک توافق خوب از نظر آمریکا منجر نشود قطعا گزینه نظامی روی میز باقی خواهد ماند.

به نوشته ی الجزیره، رهبر ایران از نیاز بیشتر آمریکا به وضع توافق نسبت به کشورش سخن رانده و بیان داشت است که: «آن‌ها نیاز دارند به جهانیان بگویند که ما ایران را سر میز مذاکره آوردیم و برخی موضوعات را به او تحمیل کردیم!.»

خبرگزاری وال استریت ژورنال در  گزارشی که پیرامون بیانات رهبری معظم انقلاب نوشته آورده است که رهبر عالی ایران با اشاره به تهدیدات مقامات رسمی آمریکایی اظهار کرد: «ایران زیر سایه تهدیدات نظامی مجبور به مذاکرات برای حل مناقشات قدرت های جهانی با این کشور نخواهد بود.»

وال استریت ژورنال در ادامه با نقل قول مستقیم بیانات دیگر رهبر معظم انقلاب از وب سایت رسمی ایشان که فرمودند: موافق مذاکرات زیر شبح تهدید نیستم، به تشریح نقش مهم ایشان در روند دستیابی به توافقات هسته ای پرداخت.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به مذاکره کنندگان نوشت: «بروید و مذاکره کنید ولی زیر بار هیچ تحمیل،زور،تحقیر و تهدیدی نروید.». آیت الله خامنه ای هم چنین به مقامات آمریکایی هشدار داد که هر اقدامی بر علیه کشورش را به پاسخ نخواهد گذاشت و از پایان عصر اقدامات تک روانه و زورگویانه  از سوی یک قدرت بین المللی سخن راند.

سی ان ان آمریکا نیز از به خطر افتادن احتمالی مذاکرات در صورت تداوم تحریم ها از سوی ایران پرداخته و آورده است که آیت الله خامنه ای بیان داشته که غرب و در راس آن ها آمریکا از تهدید ایران دست بر داشته چرا که کشورش زیر بار فشار نخواهد رفت.

پایگاه خبری المنار لبنان نیز به اظهارات رهبری معظم انقلاب در خصوص خطوط قرمز تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و نوشت: آیت الله خامنه ای در سخنان اخیر خود بر لزوم رعایت این خطوط توسط تیم ایرانی تأکید کرده و اعلام کردند که در این زمینه هیچ تهدیدی از سوی طرف مقابل را برنمی‌تابند.

این پایگاه خبری در گزارش خود از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به اظهارات ایشان در خصوص تهدیدات اخیر آمریکا و تجاوز وحشیانه آل سعود به یمن اشاره کرد.

پایگاه اینترنتی النشره نیز تیتر خود از بیانات رهبر معظم انقلاب را به این جمله ایشان اختصاص داد که فرمودند «اگر نیاز آمریکا به مذاکرات بیشتر از ایران نباشد، کمتر نیست» و در ادامه به نقل از ایشان آورده است: «ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار مذاکره با آمریکا در سایه تهدید نمی رود.»

گفتنی است شماری از رسانه های منطقه و جهان نظیر العربیه و فاکس نیوز به بیانات ایشان نپرداخته و یا با اشاره گذرا از آن عبور کرده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۸
حبیب غفاری

نظرات (۱)

سرویس وبلاگدهی ملت بلاگ برای ساخت وبلاگ رایگان فارسی برای حمایت از زبان شیرین پارسی در پهنای اینترنت پا به عرصه نهاد و امید بتوان گامی هر چند کوچک برای اثر بخشی زبان پارسی در جهانیان انجام داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی